Perfekt hverdagsmotion.

Gå dig slank

Tab 5 kilo med 7 raske daglige gåture i 10 uger.

20. juli 2016 af I FORM

Rask gang har i efterhånden rigtig mange undersøgelser vist sig at være genial slankemotion, der giver dig mulighed for at forbrænde en masse kalorier uden at blive så sulten, at du blot spiser dem igen.

Få lækkert Kari Traa-sæt + 3 nr. af I FORM – KUN 99 kr. Klik her >>

Se succesmetoden herunder:

Program: Gå dig slank på 3 uger

Gang i hverdagen

  • En gåtur om dagen kan gøre meget, men sørger du dertil for at gå så mange skridt som muligt i din hverdag, får du hurtigt en halv times “gratis” motion ekstra om dagen. Derved forbrænder du ca. 3500 kcal ekstra om ugen og det svarer til et vægttab på ½ kilo om ugen.
  • Sørg altid for at have et par gode gåsko i tasken eller under skrivebordet, så du til hver en tid er klar til at gå til mødet ude i byen eller tage en lille tur i frokostpausen. Stil bilen et stykke væk fra dit bestemmelsessted. Tag fx altid p-båsen, der ligger længst fra indgangen til din arbejdsplads eller supermarkedet. Den er sikkert ledig!
  • Brug så vidt muligt gang som transport. Gå gerne en lille hyggelig omvej, når du er på vej fra A til B på gåben.
  • Brug konsekvent trapperne i stedet for elevator og rulletrappe.

Derfor bliver du slank af at gå

  • Du får det gjort:
    Gang er ifølge undersøgelser en meget effektiv slankemotion, fordi du ganske enkelt ikke så let springer en gåtur over. Mens en løbetur eller en tur i motionscentret kan synes uoverkommelig på travle og trætte dage, så kan de fleste næsten altid tage sig sammen til at gå en tur.

  • Du stresser ned
    Det er næsten umuligt at tabe sig, hvis stresshormonerne pumper rundt i kroppen. De modarbejder på alle måder et vægttab (især på maven). Går du mindst en halv time i frisk luft om dagen, forebygger du stress.

  • Du forbrænder kalorier:
    Du forbrænder ca. 300 kcal i timen ved at gå, men du styrker også din forbrænding på længere sigt. Gang styrker nemlig musklerne især i balder og lår, og det giver dig på sigt en øget forbrænding. Find gerne nogle trapper eller bakker på din rute. Jo mere muskelmasse du har i kroppen, jo mere forbrænder din krop, bare på at holde sig i gang.

  • Din appetit holdes i stik

    Når du bruger gang som motionsform, kan du meget nemmere holde hus med de 


  •  Din sult efter gang 
    Når du dyrker lavintens motion som gang, finder din krop en stor del af sit brændstof i dine fedtdepoter. Et lille fald i dine fedtdepoter truer ikke kroppen nævneværdigt og får ikke blodsukkeret til at falde – og dermed heller ikke kroppen til at sende sultsignaler til hjernen. 


  • Din sult efter løb 
    Når du dyrker højintens motion, skal din krop bruge en stor del af sit brændstof fra sukkerdepoter i muskler og blod. Det får dit blodsukker til at falde – og kroppen til at skrige af sult, fordi et faldende blodsukker er signal om, at der er ved at være mangel på mad.

16.000 skridt til en slank talje

De fleste af os ved godt, at vi helst skal gå 10.000 skridt om dagen, og det er også fint, hvis det kun gælder sundheden. Undersøgelser viser dog, at der skal lidt mere til, hvis du skal bruge gang som regulær slanketræning. Men husk, at alt tæller med. Du behøver ikke gå alle dine skridt som regulære gåture, men kan sagtens få nogle af dine skridt sat ind på kontoen ved at sørge for altid at være den, der smutter ud med skraldespanden eller henter æbler i kantinen.

Hvis du for alvor vil holde styr på dine skridt, kan en skridttæller være et fint og motiverende redskab. Undersøgelser har vist, at du går mere, hvis du har en skridttæller på, end hvis du ikke har. Men tænk dig om, før du køber. Mange modeller måler temmelig upræcist. Du skal typisk op i en prisklasse på 300-400 kr., før du kan være sikker på, at tælleren virker.

... 

I FORM anbefaler 

Ønsker du et seriøst vægttab, så anbefaler vi dig at bruge I FORM Kostdagbog. Med afsæt i din kost og daglige kalorieindtag, guider vi dig sikkert mod dit ønskede vægttab, uden at du behøver at gå på kompromis med dine daglige rutiner.

Prøv I FORM Kostdagbog 5 dage gratis

Måske er du interesseret i...

Indholdet fortsætter efter annoncen

Indholdet fortsætter efter annoncen

Indholdet fortsætter efter annoncen