En rask gåtur er perfekt - og slankende - hverdagsmotion.

Gå dig slank

Det er genialt at gå, hvis du vil tabe dig, da du forbrænder kalorier uden at blive ekstra sulten.Tab 5 kilo på 10 uger med med en rask gåtur hver dag med I FORMs succesprogram.

20. januar 2017 af I FORM

Rask gang har i efterhånden rigtig mange undersøgelser vist sig at være genial slankemotion, der giver dig mulighed for at forbrænde en masse kalorier uden at blive så sulten, at du blot spiser dem igen.


Se succesprogrammet her:

PROGRAM: Gå dig slank - og tab et halvt kilo om ugen


LIGE NU FÅR DU: Aktivitetsarmbåndet Active Life Tracker med skridttæller + 4 numre af I FORM for KUN 149 kr. + 49,50 kr. i porto. Spar over 900 kr.!

Derfor bliver du slank af at gå

  • Du får det gjort
    Gang er ifølge undersøgelser en meget effektiv slankemotion, fordi du ganske enkelt ikke så let springer en gåtur over. Mens en løbetur eller en tur i motionscentret kan synes uoverkommelig på travle og trætte dage, så kan de fleste næsten altid tage sig sammen til at gå en tur.

  • Du stresser ned
    Det er næsten umuligt at tabe sig, hvis stresshormonerne pumper rundt i kroppen. De modarbejder på alle måder et vægttab (især på maven). Går du mindst en halv time i frisk luft om dagen, forebygger du stress.


  • Du forbrænder kalorier:
    Du forbrænder ca. 300 kcal i timen ved at gå, men du styrker også din forbrænding på længere sigt. Gang styrker nemlig musklerne især i balder og lår, og det giver dig på sigt en øget forbrænding. Find gerne nogle trapper eller bakker på din rute. Jo mere muskelmasse du har i kroppen, jo mere forbrænder din krop, bare på at holde sig i gang.


Din appetit holdes i stik
Når du bruger gang som motionsform, kan du meget nemmere holde styr på dit kalorieindtag - særligt efter træning.


DIN SULT EFTER GANG
Når du dyrker lavintens motion som gang, finder din krop en stor del af sit brændstof i dine fedtdepoter. Et lille fald i dine fedtdepoter truer ikke kroppen nævneværdigt og får ikke blodsukkeret til at falde – og dermed heller ikke kroppen til at sende sultsignaler til hjernen. 

Når du går, hiver kroppen sin energi fra dine fedtdepoter.


DIN SULT EFTER LØB
Når du dyrker højintens motion, skal din krop bruge en stor del af sit brændstof fra sukkerdepoter i muskler og blod. Det får dit blodsukker til at falde – og kroppen til at skrige af sult, fordi et faldende blodsukker er signal om, at der er ved at være mangel på mad.

Når du løber, tager kroppen sin energi fra sukkeret i dine muskler og dit blod.

16.000 skridt til en slank talje

De fleste af os ved godt, at anbefalingen ligger på 10.000 skridt om dagen, og det er også fint, hvis det kun gælder sundheden. Undersøgelser viser dog, at der skal lidt mere til, hvis du skal bruge gang som regulær slanketræning. Men husk, at alt tæller med. Du behøver ikke gå alle dine skridt som regulære gåture, men kan sagtens få nogle af dine skridt sat ind på kontoen ved at sørge for altid at være den, der smutter ud med skraldespanden eller henter æbler i kantinen.

* Er du under 40-50 år, kan du med fordel gå ca. 12.000 skridt om dagen. Børn skal helst op på omkring 15.000 skridt om dagen.

Hvis du for alvor vil holde styr på dine skridt, kan en skridttæller være et fint og motiverende redskab. Undersøgelser har vist, at du går mere, hvis du har en skridttæller på, end hvis du ikke har. Men tænk dig om, før du køber. Mange modeller måler temmelig upræcist. Du skal typisk op i en prisklasse på 300-400 kr., før du kan være sikker på, at tælleren virker.

I FORM anbefaler: Tab dig mere med en skridttæller

Gåture er genial motion, hvis du vil tabe dig. Men vidste du, at en skridttæller kan sætte ekstra gang i dit vægttab? Den lille tracker får dig nemlig til at gå endnu mere, end du plejer.

Lige nu kan du få aktivitetsarmbåndet Active Life Tracker med indbygget skridttæller + fire numre af I FORM for KUN 149 kr. + 49,50 kr. i porto. Du sparer over 900 kr!

Det lyder spændende! Vis mig tilbuddet!

Gang i hverdagen

En gåtur om dagen kan gøre meget, men sørger du dertil for at gå så mange skridt som muligt i din hverdag, får du hurtigt en halv times “gratis” motion ekstra om dagen. Derved kan du forbrænde ca. 3500 kcal ekstra om ugen, svarende til et vægttab på ½ kilo om ugen.


  • Sørg altid for at have et par gode gåsko i tasken eller under skrivebordet, så du altid er klar til at gå til mødet ude i byen eller tage en lille tur i frokostpausen. Stil bilen et stykke væk fra dit bestemmelsessted. Tag fx altid p-båsen, der ligger længst fra indgangen til din arbejdsplads eller supermarkedet. Den er sikkert ledig!
  • Brug så vidt muligt gang som transport. Gå gerne en lille hyggelig omvej, når du er på vej fra A til B på gåben.
  • Brug konsekvent trapperne i stedet for elevator og rulletrappe.
  • Rejs dig og gå over til en kollega med beskeden, i stedet for at sende en mail.


I FORM anbefaler:

En skridttæller får dig til at gå mere – hver dag!

Vil du gerne røre dig mere dig mere? Så er en skridttæller en genial investering. Den lille dims kan nemlig øge din træningsmængde med hele 27 %.

Et aktivitetsarmbånd med skridttæller som denne Active Life Tracker kan virkelig sætte gang i dit aktivitetsniveau. Når du hele tiden kan følge med i, hvor meget (eller lidt) du har gået, MÅ du bare have lidt ekstra skridt i tælleren.

Undersøgelser viser, at en skridttæller virker næsten magisk motiverende. I amerikanske forsøg har alene det at bruge en skridttæller fået folk til at bevæge sig 27 % mere - eller hvad der svarer til 1,5 km hver dag!

Vil du røre dig mere i hverdagen? Så er skridttælleren løsningen for dig!

Få skridttæller til rabat-pris

Lige nu kan du få et aktivitetsarmbånd med skridttæller til favorit-pris sammen med dit nye I FORM-abonnement. Aktivitetsarmbåndet, Active Life Tracker, kan alt det, du har brug for, når du skal være mere aktiv:

  • Skridttæller – der tæller alle skridt – hele dagen

  • Ubegrænset hukommelse – den husker alle skridt, du tager, dag for dag, uge for uge, måned for måned.

  • Personligt mål – Sæt et mål for, hvor mange skridt, du vil op på og få status på, hvor meget du mangler.

  • Nem app – Få overblik i app'en. Den giver dig en overskuelig oversigt over dine aktivitet, så du hele tiden kan se, om du når dine mål og hvilke dage og uger, du har bevæget dig mest.

Active Life Tracker'ens andre funktioner:

  • Søvnmåler – fører dagbog over, hvor meget du får sovet og tæller timer med dyb og let søvn.

  • Kalorietæller – regner løbende ud, hvor meget dine aktiviteter har forbrændt.

  • Intervaltræning – alarmer der styrer din intervaller, så du kan koncentrere dig om at træne – og ikke om at tælle minutter.

  • Ur – Alm. digitalur med flere smarte alarmfunktioner.

Active Life Tracker'en har en værdi af 800 kr. Men du kan få den til stærkt nedsat pris sammen med hele 4 numre af Danmarks bedste sundhedsmagasin, I FORM, for kun 149 kr. + 49,50 i porto og ekspedition. Du sparer over 900 kroner!

SE TILBUD: Active Life Tracker + 4 numre af I FORM for kun 149 kr. + 49,50 i porto.

VIDEO: Se din nye Active Life Tracker i funktion:


Med en skridttæller der hele tiden tæller dine skridt, bliver du topmotiveret til at tage trappen, stå af et stoppested før – eller rejse dig for at snakke med din kollega, frem for at råbe eller sende en mail. Bestil Active Life Tracker med skridttæller her.


Sunde ambitioner for 2018? Hjælpen er her!

Måske er du interesseret i...

Hvilken distance drømmer du om at løbe i år?


I FORM anbefaler