- er et rigtig godt dagsmål at stile efter.

11 tips til flere skridt i hverdagen

Gør gang til en naturlig del af din travle hverdag med tips fra Chris MacDonald, manden bag Just Human, U-TURN og By på Skrump.

1. juni 2016 af I FORM

  • 1. Gå på arbejde og til alle dine aftaler. Du kommer ofte hurtigere frem end i bil, bus og tog, og du slipper for at betale benzin og billetter.

  • 2. Parker bilen lidt længere væk fra din arbejdsplads eller det sted, du nu skal besøge – og gå i stedet det sidste stykke. Så får du også nemmere ved at få en parkeringsplads!

  • 3. Tag trapperne i stedet for elevatoren. Det giver dig ekstra skridt allerede fra morgenstunden.

  • 4. Gå til kollegaen, når du har en besked til hende, i stedet for at sende en mail eller ringe. Personlig kontakt er ofte bedre end elektronisk.

  • 5. Stå op og tal, når du snakker i telefon. Tag dit headset på og gå lidt rundt, mens du taler. Ofte flyder samtalen også bedre, når du går imens.
  • 6. Vær aktiv i din frokostpause. Tag frokosten i den ene hånd og din kollega i den anden – og gå en tur ned til den nærmeste park, hvor I sammen kan nyde roen og få jer en velfortjent pause.

  • 7. Hyg med en gåtur, når du skal være sammen med din ven eller veninde. I behøver ikke altid at sidde og snakke på en café – aftal at mødes et sted og tage en kop kaffe eller vand med på vejen – og gå så en hyggelig tur sammen.
  • 8.En lille handy stepmaskine for give dig masser af ekstra steps. Brug den eksempelvis hjemme i stuen, mens du ser din yndlingsserie i tv - så kan du roligt tage i to træk og stadig have god samvittighed. Se gerne noget lidt kompliceret. En undersøgelse har vist, at man sætter motionstempoet lidt op, hvis man udsætter hjernen for små opgaver undervejs.
  • 9. Glem det der med nethandel. Nethandel er smart, men måske skal du alligevel overveje, om det ikke var bedre med en tur til supermarkedet. Hvis du fylder to indkøbsposer med ca. lige meget vægt i hver, kan du gå hjem og lave lidt biceps med curls med poserne undervejs.

  • 10. Tænk aktivt, for dit dovne instinkt er stærkt. Men du kan overvinde det, hvis du arbejder med dit mindset og tænker på, hvor heldig du er, at du faktisk kan gå.

  • 11. Du kan få masser af motivation til at få lidt flere skridt ind i hverdagen, hvis du tracker dig selv - eksempelvis med et af de mange fitnessarmbånd, der kan måle din aktivitet og tælle dine skridt. Du kan også klare dig med en app, som du kan nørde lidt med. Prøv eksempelvis apps som "Walkmeter GPS" eller "Step Mania".

Sådan får du succes med dit løb

Måske er du interesseret i...