Læs også

Thruster

Sådan laver du tire flip

Tire flip er en øvelse der træner hele kroppen. Husk dog at bruge den rigtige løfteteknik, da du eller nemt kan komme til skade med din ryg.

8. januar 2015 af Karen Lyager Horve og Jesper Kristensen

Sådan gør du

  • Øvelsen går kort fortalt ud på at løfte et liggende traktordæk op på højkant og vælte det omkuld. Det er vigtigt for din ryg at mestre den rigtige løfteteknik, hvor du primært benytter benmusklerne.
  • Du skal først sikre dig, at underlaget er skridsikkert.
  • Tag nu fat under dækket med så stor afstand mellem hænderne, at dine lår kan arbejde frit mellem dem. Pres dit skulder- og brystparti ind mod slidbanen. Hold ryggen helt ret. Lås din overkrop til dækket i denne stilling.
  • Sæt den ene fod i jorden helt oppe ved dækket og den anden et skridt bagved. Fordel vægten ligeligt på begge fødder, og skub dig nu fremad, så dit hofteparti presser dækket op.
  • Når dækket slipper din hofte, løfter du det ene knæ og presser det op mod dækket for at få det helt op på højkant.
  • Flyt hænderne til overhåndsgreb, skub til, og giv slip, når dækket tilter. Spring tilbage, så dækket ikke lander på dine fødder.
  • Gør øvelsen lettere Vælg et dæk, der ikke er så tungt.

  • Hvis du ikke har et traktordæk En boksmadras, der alligevel skal til storskrald.

  • Træner Hele kroppen.

Hvis du vil se resultater hurtigt

Måske er du interesseret i...