Træn hele pakken i ét træningspas

CrossFit er lige så effektivt som det er hårdt - uanset dit niveau. Du træner hele kroppen i ét træningspas og kombinerer styrke og udholdenhed.

22. januar 2015 af I FORM

Træn hele kroppen med CrossFit


Der skal du vælge CrossFit

CrossFit blander traditionel styrketræning med løb, hop, roning, kettlebell-øvelser, sjipning og lignende, så du også får trænet kredsløbet. Typisk består et træningspas af noget tekniktræning og så en højintensiv workout af 15-25 minutters varighed, hvor man skifter mellem øvelserne.

Tempoet og pulsen er høj hele vejen igennem, og den helt store fordel i forhold til for eksempel løb og cykling er, at du træner hele kroppen og kombinerer styrke og udholdenhed. Det får kiloene til at rasle af, toner dine muskler og ommøblerer din krop, alt efter hvad dit mål er. Desuden er CrossFit sjovt og motiverende, da der sker noget nyt til hver eneste træning.

Sådan skal du træne

Du kan godt træne CrossFit hjemme på stuegulvet og følge et træningsprogram, men du presser dig selv mere – og har det sjovere – hvis du dyrker det sammen med andre. Der er et godt fællesskab i CrossFit-miljøet, og man bliver altid taget godt imod.

Start med at træne to til tre gange om ugen, måske suppleret med en ugentlig lille løbetur. CrossFit tager ikke så lang tid, da du typisk blot træner en time ad gangen.

Du kan finde alle vores CrossFit-programmer lige her


Alt det kan du nå

På en måned

  • Du kan tabe dig cirka et halvt kilo om ugen, hvis du justerer på kosten, samtidig med at du dyrker CrossFit. Desuden vil du helt sikkert kunne se en kropslig forskel allerede efter en måned, hvor du vil have tabt fedt og opbygget muskelmasse.


På tre måneder

  • Træn tre gange om ugen, og husk at skrive din træning i kalenderen, så du altid når det – ligesom du også altid får hentet børn og købt ind. Så vil du nu for alvor mærke, at din krop bliver ommøbleret, og musklerne og fedttabet vil også være synligt for andre.


På et år

  • Uanset om du har trænet for at blive klar til strandsæsonen, for at tabe dig, for at blive stærkere eller for generelt at blive sundere, vil du have nået dit mål efter et år.
  • Det er ikke svært at holde fast i CrossFit, for det er en super fleksibel træningsform, og man kan altid klemme en workout ind.
  • Der er masser af gode apps med inspiration til både solskinsdage og regnvejrsdage og til træning med eller uden udstyr.
  • Når du dyrker CrossFit regelmæssigt, kan du også nyde gode middage, desserter og så videre uden at skulle tænke på vægten.

Hvis du vil se resultater hurtigt

Måske er du interesseret i...