Laver du squat og lunges, er du langt med den perfekte bentræning, næsten uanset hvordan dine ben ser ud.

Få flotte ben: Sådan skal du træne

Følg programmet med grundøvelser for ben og se, hvilken målrettet øvelse du skal tilføje dit træningsprogram for at fikse dit "ømme punkt".

1. juni 2016 af Michelle Kristensen

Følger du dette program i 8 uger, er du godt på vej til at kunne se og mærke en markant forskel på dine ben. Grundøvelserne træner tilsammen din ben- og baldemuskulatur optimalt og styrker hele din underkrop. Du kan derudover tilføje en tredje øvelse, der er målrettet til netop dit problem.

1) Ben: grundøvelser

2) Målrettede øvelser ben

Har du flere problemområder, nupper du bare flere ekstra øvelser:
Ridebukselår?

Fedtfyldte inderlår?

Slappe lår?

Tykke lægge?


Hvor mange gentagelser?

  • Alle undtagen dem med store muskuløse lår skal lave 3 sæt af 15 gentagelser af hver øvelse, hvis der ikke står andet. Det skal være en kamp at udføre de sidste øvelser i hvert sæt!
  • Bliver det for let, så vælg en sværere øvelse, eller læg vægt på, fx håndvægte eller en vægtstang på nakken i de opretstående øvelser.

  • Har du store muskuløse lår,skal du som begynder lave 2 sæt af 20 gentagelser. Er du vant til at styrketræne, så lav 4 sæt a 4 gentagelser i hver øvelse.

3) Træningsprogram

Følger du planen herunder, vil vekselvirkningen skrue op for din fedtforbrænding:

  • Dag 1: Konditionstræning 30 min.
  • Dag 2: Styrkeøvelser
  • Dag 3: Konditionstræning
  • Dag 4: Hviledag
  • Dag 5: Styrkeøvelser og konditionstræning
  • Dag 6: Hviledag
  • Dag 7: Styrkeøvelser

Hvis du vil se resultater hurtigt

Måske er du interesseret i...