Laver du squat og lunges, er du langt med den perfekte bentræning, næsten uanset hvordan dine ben ser ud.

Få flotte ben: Sådan skal du træne

Følg programmet med grundøvelser for ben og se, hvilken målrettet øvelse du skal tilføje dit træningsprogram for at fikse dit "ømme punkt".

1. juni 2016 af I FORM

Følger du dette program i 8 uger, er du godt på vej til at kunne se og mærke en markant forskel på dine ben. Grundøvelserne træner tilsammen din ben- og baldemuskulatur optimalt og styrker hele din underkrop. Du kan derudover tilføje en tredje øvelse, der er målrettet til netop dit problem.

1) Ben: grundøvelser

2) Målrettede øvelser ben

Har du flere problemområder, nupper du bare flere ekstra øvelser:
Ridebukselår?

Fedtfyldte inderlår?

Slappe lår?

Tykke lægge?


Hvor mange gentagelser?

  • Alle undtagen dem med store muskuløse lår skal lave 3 sæt af 15 gentagelser af hver øvelse, hvis der ikke står andet. Det skal være en kamp at udføre de sidste øvelser i hvert sæt!
  • Bliver det for let, så vælg en sværere øvelse, eller læg vægt på, fx håndvægte eller en vægtstang på nakken i de opretstående øvelser.

  • Har du store muskuløse lår,skal du som begynder lave 2 sæt af 20 gentagelser. Er du vant til at styrketræne, så lav 4 sæt a 4 gentagelser i hver øvelse.

3) Træningsprogram

Følger du planen herunder, vil vekselvirkningen skrue op for din fedtforbrænding:

  • Dag 1: Konditionstræning 30 min.
  • Dag 2: Styrkeøvelser
  • Dag 3: Konditionstræning
  • Dag 4: Hviledag
  • Dag 5: Styrkeøvelser og konditionstræning
  • Dag 6: Hviledag
  • Dag 7: Styrkeøvelser

Nå dine mål i 2017

Måske er du interesseret i...