Kvinde, der slapper af

Husk at prioritere tid til dig selv, så du får slappet af. Gør du det, bliver du også bedre til at bearbejde dine problemer.

© iStock

Find roen med disse nemme tricks, når du er stresset

Med 4 enkle tricks kan du nemt og hurtigt vende stress til overskud. Vi har fundet de de bedste tips, der øjeblikkeligt sender stress helt ud systemet.

26. april 2017 af Maria Albøg Jespersen

Du ved godt, at for meget stress ikke er særlig godt for dig - så langt er du med. Alligevel har mange af os svært ved at bevare roen, når der bliver stillet større krav til os, end vi kan nå at indfri.

Med disse fire øvelser kan du dog nemt og hurtigt sende stress ud af systemet, og så kan de oven i købet laves overalt. Læs med her, og bedøm selv, hvad der virker for dig.

1. Brug is-tricket

Hold en isterning under øjet og over kindbenet i 30 sekunder. Ifølge Women’s Health er den kølige fornemmelse med til at aktivere den del af nervesystemet, der modvirker stressudløste reaktioner i kroppen.

2. Lav et reality check

Alle mennesker bliver indimellem ramt af følelsen af ikke at slå til. Når det sker, så prøv at skrive dine negative tanker ned og overvej, hvorvidt dit selvbillede overhovedet passer til realiteterne. 

3. Meditér

Sæt dig komfortabelt, luk øjnene, og træk vejret dybt. Forestil dig, at du bevæger dig ned af en vindeltrappe, og visualisér hver eneste detalje. Hvordan er rummet belyst? Hvordan føles gelænderet i din hånd? Måske du kan fornemme lyden af dine trin? Jo mere du kan forestille dig, jo bedre.

4. Grin løs

Det kan virke absurd at grine, når det føles, som om hele verden ramler sammen om én. Men faktisk kan et godt grin både sænke antallet af stresshormoner og frigive endorfiner i kroppen, og det gør dig bedre til at tænke positivt. Så næste gang du føler dig stresset, så find en sjov video på nettet, eller ring til en god veninde, og lad glæden få overtaget.

Hvis du vil se resultater hurtigt

Måske er du interesseret i...