Kvinde træner på romaskine i fitnesscenter
© iStock

Sådan undgår du de VÆRSTE bakterier i fitnesscentret

Tænker du over, hvor mange bakterier der er i dit lokale fitnesscenter? Se her, hvordan du undgår de værste af slagsen.

25. oktober 2016 af Anja Bruneskjold

Det kan godt være, du er god til at afspritte træningsmaskinerne i fitnesscentret. Men du bør helt sikkert også have disse 6 ting i tankerne, hvis du gerne vil undgå de værste bakterier.

Husk klip-klappere i badet

Har du tænkt over, hvor mange mennesker, der bruget badet efter træning? Du kan nemt få tiltusket dig en omgang fodsvamp, fodvorter eller noget helt tredje.

Rengør din træningstaske jævnligt

Hånden på hjertet, hvor mange gange har du så desinficeret eller gjort din træningstaske ren? Gulvet i omklædningsrummet er fuldstændig dækket til med bakterier – og disse bakterier får i den grad mulighed for at sprede sig i dit hjem.

Medbring din egen yogamåtte

Fitnesscentrets yogamåtter har været udsat får litervis af fodsved og uendeligt mange bakterier fra centrets mange besøgende. Invester i din egen måtte – og husk at rengøre den jævnligt!

Hold dig fra andre

Det lyder måske lidt hysterisk. Og måske også lidt underligt. Men særligt i perioder, hvor snot og hoste huserer alle vegne, bør du gøre en dyd ud af at holde dig lidt på afstand. Du udsættes i forvejen for rigeligt med bakterier.

Vask dine hænder!

Eller husk at desinficere dem både FØR og EFTER træning. På den måde minimerer du risikoen for at tage bakterier med ind og ud af træningscentret.

Undgå at røre ved dit ansigt

Det gælder særligt undervejs i din træning, hvor du måske ikke lige har mulighed for at vaske hænder. Du kan nemt få revet en ordentlig omgang influenza til dig.

Sådan får du succes med dit løb

Måske er du interesseret i...