laksefilet, omega-3

Detox kur: Dag 3

På detox kurens dag 3 skal du gøre maven klar til animalsk protein. Begynd med laks og få tanket på omega-3-fedt.

30. august 2016 af Michelle Kristensen

Sådan spiser du på dag 3

  • Hele dagen: Drik 2 liter vand.
  • Morgenmad: Chiagrød af chiafrø rørt med en flydende masse af hindbær, bagt, koldt hokkaidogræskar, mandelmælk og evt. stevia. Drik grønsagsjuice og grøn te.
  • Frokost: Røget laks med rester af fennikelsalat fra dag 1. Drik grønsagsjuice til.
  • Eftermiddag: Smoothie af rødbede, frossen jordbær, cashewnødder og mandelmælk. Drik også grøn te.
  • Aften: Bagt laks med bagt pastinak og en salat med æble, rosenkål og græskarkerner og dressing af olivenolie og balsamico. Drik grønsagsjuice til.

 

Fokus på dag 3

På dag 3 er der fokus på at gøre maven klar til at få animalske proteiner igen. Det bliver laks, idet fed fisk også giver dig godt med omega-3-fedt.

Omega-3-fedtsyrer smører dine led og beskytter din hjerne mod alkohols skadelige virkning, viser ny forskning fra Loyola University Chicago. Så ud over at du minimerer inflammation i kroppen, bliver du samtidig klog, når du spiser fede fisk, chiafrø, hørfrø, valnødder og andre omega-3-holdige fødevarer.

Måske er du interesseret i...