Kokosmælk

Udover at få kål til at glide nemmere ned, så er kokosmælk både laktosefri og indeholder protein og vitaminer.

28. september 2015 af Irene Brøndum

Derfor skal du bruge kokosmælk

Den lidt sødlige cremede smag nedtoner det skarpe og bitre og kan dermed få alt det sunde som kål, selleri og co. til at glide nemmere ned.

Kokosmælken i sig selv er også bedre end sit rygte. Den indeholder lidt protein og vitaminer, og så er kulhydratindholdet lavt. Der er slet ingen laktose i kokosmælk, så den er god for alle dem, der får ondt i maven af at drikke almindelig mælk.

Sådan bruger du kokosmælk

Duften vækker minder om sidst, da du stod med fødderne i vandet på en eksotisk strand. Brug kokosmælk til thai­retter, saucer, drinks, hjemmelavet is, pandekager og supper.

Du kan erstatte mælk med kokosmælk i samme mængder.

Det er der gjort ved kokosmælk

Kokosmælk består af kokosvand og helt finmalet modent kokosnøddekød blandet sammen.

Det skal du holde øje med, når du køber kokosmælk

Kokosmælk kan købes året rundt i alle super­markeder.

Light kokosmælk er spild af penge, for her betaler du bare mere for at få kokosmælk blandet op med vand. Så brug hellere lidt mindre af den ægte vare, og spæd op med lidt vand derhjemme.

Hvis du vil se resultater hurtigt

Måske er du interesseret i...