Kokosfibermel

Kokosfibermel er ikke hvilken som helst melsort, den indeholder nemlig halvt så mange kalorier og 15 gange så mange kostfibre som andre melsorter.

25. september 2015 af Irene Brøndum

Derfor skal du bruge kokosfibermel

Nogle kalder det finmalet kokosmel, men sikke en mel! I modsætning til andet mel, så indeholder det nemlig kun halvt så mange kalorier, dobbelt så meget protein og 15 gange så mange kostfibre.

Det lave kulhydratindhold gør den velegnet, hvis du er en af de mange, der sværger til LCHF-diæten.

Sådan bruger du kokosfibermel

Kokosfibermel er dyrt, men drøjt i brug. Du kan erstatte 25 pct. af melet i traditionelle opskrifter med kokosfibermel. Fibrene suger meget væske, så husk ekstra væde i dejen!

Det er der gjort ved kokosfibermel

Når olien er presset fra det hvide kokos­kød, tørres det til en meget fiberrig masse, der efterfølgende finmales til et mel-lignende pulver.

Det skal du holde øje med, når du køber kokosfibermel

Tjek, at du rent faktisk køber kokosfibermel og ikke almindeligt kokosmel (som faktisk burde hedde revet kokos).

Det kan købes i helsekostbutikker og i nogle af de mest velassorterede supermarkeder.

Hvis du vil se resultater hurtigt

Måske er du interesseret i...