© Colourbox

test Trapp create with shared

Skal du booste din sundhed eller tabe et par kilo? Vi har gjort kostrådene overskuelige for dig og samlet de bedste tips til, hvordan du bliver sund uden sult og afsavn.

11. januar 2017 af Anna-Dora Maron

Særtilbud! Få 4 nr. af det NYE I FORM lige nu til kun 79 kr. Du sparer over 70%

Det kan være svært at finde rundt i sundhedsjunglen med de mange kostråd til varigt vægttab og sundere livsstil, som ofte modsiger hinanden.

Med disse simple kostråd behøver du hverken at undgå bestemte fødevarer eller at leve af bladselleri.

Skru op for uforarbejdet mad

Undgå kosttilskud og sukker. Sørg i stedet for at få de vigtige vitaminer og næringsstoffer, som din krop har brug for, fra naturlig og nærende mad.

Kosten vil belønne dig med en stærk og modstandsdygtig krop.

Du kan gøre det lettere for dig selv ved at investere i en juicer, så du nemt kan implementere frugt og grønt i din kost. 

Du kan også lade dig inspirere af diæten Clean Eating. Læs mere: Sådan får du mere ren mad 

Spis det du elsker

Drop tanken om forbudt og tilladt mad.

Spis i stedet det, du har lyst til, men gør det i små mængder. Det vigtigste er, at du giver dig selv lov til at spise al den mad, du elsker. Sundt som usundt.

Du skal dog ikke slippe alle hæmningerne, når det kommer til det usunde. Stop, når du har fået nok – og lad være med at sidde og pille, til du er helt proppet.

Det vigtigste er at mærke efter, om du reelt er sulten. Dette vil på den lange bane give dig et sundere forhold til mad. 

Erstat kødet med fisk 

Fisk er guf for tarmbakterierne.

Kød er dog en anden historie. Kød fra firbenede dyr forvandler et stof i kødet til skadelige stoffer, som kan føre til inflammation.

Erstatter du kødet med fisk, vil du undgå de skadelige stoffer og i stedet få en masse sunde tarmbakterier, som forbedrer din sukkeromsætning og regulerer vægten.

Varier gerne med forskellige typer fisk, så du får både magre og fede typer af fisk.

Gå efter superfoods

Spiser du superfoods, kan du blive både hurtigere, stærkere og mere udholdende under din træning.

Superfoods er fødevarer, der er spækket med gode næringsstoffer, der nærmest laver magi for kroppen.

Sæt dig ind i hvilke fødevarer, der booster din sundhed og få dem i din daglige kost.

Bliv klogere på supersunde fødevarer: 10 sundeste råvarer 

Drik en masse vand

Vand er essentielt for at du kan opnå et vægttab.

Hvis du er dehydreret i løbet af dagen, daler dit stofskifte, du får svært ved at komme ned i vægt, og du vil være træt.

Drik masser af vand i løbet af dagen. Start morgenen med at drikke en halv liter vand, da du er dehydreret efter nattens “faste”. Drik også rigeligt med vand resten af dagen.

Der findes et utal af gratis apps til at holde styr på dit daglige vandindtag, som hjælper dig med at huske, når du skal drikke et glas vand.

Få meget mere viden om kost og motion med det NYE I FORM 

Hver måned giver I FORM dig den nyeste viden indenfor kost, træning og sundhed samt lækre og sunde opskrifter til en travl hverdag. 

Med det NYE I FORM får du en masse sundhed og velvære UDEN løftede pegefingre. 

Vi guider, vejleder og inspirerer uden så meget akademikersprog, men med en masse godt indhold i øjenhøjde.

Lige nu har vi et superstærkt tilbud på magasinet, hvor du sparer over 70%. Se tilbuddet her. 

Sådan får du succes med dit løb

Måske er du interesseret i...