Kvinde måler bryster
© Colourbox

3 madvarer, som er sunde for dine bryster

Vi skal passe godt på vores bryster, og her spiller vores kost en vigtig rolle. Vi har fundet 3 madvarer, som du bør tilføje din indkøbsliste.

1. november 2016 af Nina Abildgaard / Costume

Vi har fundet tre simple madvarer, som indeholder en masse vitaminer, som vores bryster har godt af. Læs med herunder.

1. Hvedekim

Der er masser af mineraler, vitaminer og næringsstoffer i hvedekim, og undersøgelser viser, at de kan være med til at reducere en række pms-symptomer – for eksempel brystømhed. For at drage fordel af hvedekim kan du drysse det over en salat eller blande det i din smoothie.

2. Blåbær

Blåbær eller blåbærekstrakt indeholder mange polyfenole stoffer, vitaminer og minera­ler, der er i stand til at reducere risikoen for brystkræft. Køb dem som snack eller i pulverform til dine smoothies, yoghurt og havregryn.

3. Salvie-te

Salvie-te er rigtig godt for dig, der har tendens til at svede omkring dine bryster. Salvie-te har et højt indhold af antioxidanter, som ofte anbefales til dem, som sveder mere end normalt. Du kan vælge at drikke salvie-te eller tilføje det i din madlavning.

Hvis du vil se resultater hurtigt

Måske er du interesseret i...