IFORM giver dig 5 gode grunde til at sætte tænderne i den søde rod.

Derfor får rødbeder dig i bedre form

Den sprøde og søde rod gemmer på nogle kraftfulde stoffer, som er intet mindre end naturlig doping til dig, der træner - vi fortæller dig hvorfor.

20. november 2012 af I FORM

Rødbedens top 5

  • 1. Rødbeder kan øge din kondition med op til 16 pct. Det viser forskning fra University of Exeter. Rodfrugten indeholder nemlig stoffet nitrit, som gør, at dine muskler kan fortsætte i samme tempo over længere tid.

  • 2. Hvis du spiser rødbeder dagligt, kan du få meget stærkere musker, siger forskere fra Karolinska Instituttet.

  • 3. To andre stoffer i rødbeden er folat og kalium. De hjælper dine musker til at respondere 100 pct. på hjernens signaler, og på den måde kan du præstere optimalt under din træning.

  • 4. Mange kvinder, der træner meget, er i underskud af jern, men det kan du ændre på ved at spise den søde rod.

  • 5. Den sunde rødbede kan desuden sænke dit blodtryk og nedsætte din risiko for at få demens.

Sunde ambitioner for 2018? Hjælpen er her!

Måske er du interesseret i...

Hvor ofte spiser du kød?


I FORM anbefaler