ingefær på hvid baggrund

Sådan skal du spise tre dage før et løb

Tre dage før dit løb skal du have fokus på dit immunforsvar og spise en kost, der er rig på antioxidanter.

19. april 2016 af Martin Kreutzer

Hjælp dit immunforsvar

Immunforsvaret kan godt tage et dyk, når træningspresset reduceres. Derfor er det ekstra vigtigt, at du i de sidste dage op til stævnet hjælper dit immunforsvar ved at spise en kost rig på antioxidanter.

Prop dig med bær, citrusfrugter, ingefær og kål i alle afskygninger – jo mere, jo bedre!

Sådan skal du spise 3 dage før et løb

  • Morgenmad: Omelet af 3 æg og en stor håndfuld spinatblade. Top op med små stykker røget laks. Spis hertil en halv skive rugbrød med honning og et drys af grofthakket ingefær. Spis 100-150 gram småtskåret frugt. Drik et krus te til.
  • Formiddag: Spis en hjemmelavet energibar. Drik 2 dl væske.
  • Frokost: En grov salat af 1 dl kogt quinoa, 200 gram småtskåret grønt, et kyllingebryst i tern og 2 spsk. god pesto. Drik 2 dl vand.
  • Eftermiddag: En rugbrødsmad med ost. Drik 2 dl vand.
  • Aften: Lav en stor portion rødkålssalat med appelsin og nødder. Spis 200 gram fiskefrikadeller (med laks) og lidt rapsoliebaseret remoulade til. Drik et stort glas vand (min. 3 dl) til maden.
  • Sen aften: En skål havregryn med mandler, rosiner og mælk.

 

Sådan får du succes med dit løb

Måske er du interesseret i...