Kvinde i træningstøj spiser udskåret frugt af en skål
© iStock

Sådan bør du spise inden træning

Har du brug for lidt inspiration til, hvad og hvordan du bør spise inden træning? Så find læsernes bedste tips her!

12. september 2017 af Anja Bruneskjold

Vi har spurgt jer læsere, hvad I spiser inden træning. Og det lader til, der på nogle områder er bred enighed om, hvordan man bør gøre, og hvad man bør indtage. Fx er der flere af jer, der snupper en banan, inden I giver jer i kast med træningen. Men der er også flere af jer, som faktisk foretrækker at dyrke motion på tom mave.

Måske kan du finde lidt inspiration nedenfor.

Anja Larsen: “Jeg spiser intet. Træner bedst uden fyldt mave. Men jeg drikker gerne en kop kaffe.”

Beyza Barlas: “Jeg spiser en banan - eller lidt skyr natural.”

Lars Simonsen: “Jeg spiser en Rittersport.”

Sif Drachmann Thomsen: “Inden cykelløb spiser jeg havregrød med 5-kornsblanding, frisk chili, æble og sirup en time før afgang. Og så spiser jeg en banan lige før start.
Til fitness spiser jeg sjældent inden, hvis det er et morgenhold.”

Karen Susgaard Christensen: “Inden spinning spiser jeg en banan og drikker et glas vand.”

Sini Ojala: “Jeg spiser havregryn med bær eller hytteost med chiafrø.”

Riccolina Rottis: “Jeg spiser en banan.”

Her på redaktionen gør vi ligesom nogle af jer læsere. Ingen af os bryder os om at træne med maven fuld af mad. Derfor er vi flere, der enten spiser en banan - eller simpelthen træner på tom mave. Men så er vi altså også rigtig sultne bagefter.

Er du én af dem, der føler sig træt og svag efter træning? Så tjek kostekspertens råd.

Hvad spiser du inden træning?

Hvis du vil se resultater hurtigt

Måske er du interesseret i...