© Istock

Disse 4 ting må du aldrig drikke før træning

Der er visse drikkevarer, det er bedst at holde sig fra, før du træner. Drikker du det forkerte, kan det nemlig påvirke din træning negativt.

8. juni 2016 af Stephanie Fox

Det er bestemt ikke ligemeget, hvilken slags væske, du drikker inden træning. Se, hvilke drikkevarer, du helst skal undgå!

Mælkebaserede drikke

Da mælk indeholder protein, kulhydrater og fedt, tager det lang tid for din krop at fordøje, og så kan du godt få ondt i maven, når du fx løber. Vent i stedet med mælk til efter træning, hvor dens proteiner og kulhydrater er meget mere velgørende for din krop.

Få populært Garmin løbeur + 12 nr. af I FORM – kun 499,00 kr. + 49,50 i porto og eksp. I alt 548,50 kr.

Alkohol

Dette punkt kan virke lidt givet på forhånd, da de færreste nok vil træne efter indtag af meget alkohol. Men har du blot nippet til en cocktail flere timer før træning, er det faktisk nok til at kunne påvirke din træning. Alkohol både dehydrerer og påvirker din balance og evne til at beslutte dig.


Kulsyreholdige drikke

Boblende drikke som sodavand kan bl.a. forårsage oppustethed. Derudover indeholder de soda, som trækker vand ud af din krops celler og kan dehydrere dig. Sukkerfri sodavand indeholder desuden sødemidlet aspartam, som også siges at kunne give migræne og svimmelhed. Prøv i stedet at drikke en kold grøn te, som er rig på antioxidanter.

Sportdrikke

Nogle sportsdrikke indeholder sukker og ikke megen næring. Det høje sukkerindhold kan forårsage et regulært energinedbrud senere på dagen. Det kan lave ravage i dit hormonelle system og er svært for din krop at bearbejde, når den også skal genopbygge efter træning. Drik i stedet tomatjuice, som indeholder kalium, har et naturligt sukkerindhold og er godt for blodtrykket.

Hvis du vil se resultater hurtigt

Måske er du interesseret i...