Lige nu har får du som abonnent eksklusiv adgang til alt om vores populære I FORM kur.

Hjælp til log ind

Her finder du hjælp til brug af iform.dk, blandt andet brugerprofil, abonnementsnummer og nyhedsbrev.

6. december 2011

 

1) Hvorfor bør jeg registrere mig på iform.dk?

Som registreret bruger får du adgang til ekstra indhold (f.eks. kostplaner og træningsprogrammer), som kun er tilgængeligt for vores profil-brugere. Vi gør løbende opmærksom på dette indhold – så du ikke går glip af noget. Det er ganske gratis at registrere dig.

2) Hvordan opretter jeg en gratis brugerprofil på iform.dk?

Klik på ikonet yderst til højre i menuen, og klik derefter på linket "Opret profil". På den side, du får vist, indtaster du din e-mail og et password, du selv vælger, samt et brugernavn. Klik på knappen "Opret profil”, og du får nu vist en side med dine oplysninger. Du har nu oprettet en profil.

Hvis du er abonnent, kan du vælge at indtaste dit abonnementsnummer (se punkt 7) på den viste side. Husk at indtaste dit abonnementsnummer uden punktum og mellemrum. Klik derefter på "Gem".

3) Jeg er oprettet som bruger på iform.dk - hvordan logger jeg ind?

Hvis du har registreret dig som bruger på iform.dk, logger du ind ved at klikke på "log ind" øverst på siden og derefter indtaste e-mail og password i felterne på Log ind-siden. Har du glemt dit password? Se punkt 6.

 

4) Min e-mail-adresse er ugyldig

Hvis systemet ikke vil godtage din e-mail-adresse, så er du måske allerede oprettet. Prøv at klikke på linket "Har du glemt dit password?", så vil du modtage en e-mail med yderligere information. Hvis du ikke modtager en e-mail, bør du undersøge om e-mailen er endt i et såkaldt "spamfilter". Kontakt evt. din internetudbyder. Du kan også være kommet til at oprette dig med en anden e-mail-adresse eller have tastet forkert under oprettelse. I så fald bør du oprette en ny brugerprofil.

5) Jeg har glemt mit password

Hvis du har glemt dit password, kan du benytte vores service: "Har du glemt password?". Klik på linket, og du bliver derefter bedt om at indtaste din e-mail. Du får nu tilsendt en e-mail med et engangs-login. Klik på linket i den tilsendte e-mail, og når du er logget ind kan du skrive et nyt password i felterne "Password" og "Bekræft password" og klikke på "Gem". Hvis du ikke modtager en e-mail, bør du undersøge om e-mailen er endt i et såkaldt "spamfilter". Kontakt evt. din internetudbyder.

6) Hvor finder jeg mit abonnementsnummer?

Du finder dit abonnementsnummer ved dine adresseoplysninger på girokortet, som du får tilsendt i posten. Abonnementsnummeret er på 10 cifre. Har du ikke dit abonnementsnummer, kan du indtaste din e-mail-adresse her.

7) Jeg skal logge på hele tiden

Hvis du er nødt til at logge på, hver gang du vil læse en artikel, skal du indstille din computer til at tillade "Cookies" (se punkt 9). En "cookie" er en lille tekstfil, der lagres i din web browser (fx Internet Explorer, Firefox, Safari, Chrome, Opera eller lignende), og som registrerer dig som unik bruger. På iform.dk bruger vi cookies udelukkende til at godkende, at du er logget ind. Enkelte firmaer bruger en "proxy-server", der sorterer cookies fra. I så fald er du nødt til at kontakte den ansvarlige for din computers adgang til internettet.

 

8) Hvordan ændrer jeg min browser, så den accepterer cookies?

Fremgangsmåden til at ændre dine cookie-indstillinger er forskellig afhængigt af, hvilken browser du benytter. Nedenfor kan du se fremgangsmåden for den mest gængse browser, Internet Explorer. Du kan også læse mere på nettet.

 

Bruger du Internet Explorer, gør du følgende (dansk version):

Gå op i menuen "Funktioner" og vælg det nederste
punkt "Internetindstillinger"

Vælg fanen "Beskyttelse af personlige oplysninger"
Klik på "Avanceret"
Vælg "Tilsidesæt automatisk behandling af cookies", så der er et flueben i den lille hvide boks
Vælg "Accepter" under "Cookies fra oprindeligt websted"
Vælg "Accepter" under "Tredjepartscookies"
Sæt et flueben i boksen "Tillad altid cookies under sessionen".

Bruger du Internet Explorer gør du følgende (engelsk version):

Gå op i menuen "Tools" og vælg det nederst punkt "Internet Options"
Vælg fanen "Privacy"
Klik på "Advanced"
4.Vælg "Override automatic cookie handling", så der er et flueben i den lille hvide boks

Vælg "Accept" under "First-party Cookies"
Vælg "Accept" under "Third-party Cookies"
Sæt et flueben i boksen "Always allow session cookies".
Benytter du en anden browser, så benyt venligst "Hjælp"-knappen i din browser.

 

9) Jeg vil ændre min e-mail-adresse

Du kan ændre din e-mail-adresse på "Min profil". Du finder siden ved først at logge ind, og derefter klikke på "Min profil", som du finder øverst på alle sider, når du er logget ind. På den side, du får vist, skal du klikke på ”Fold ud” ud for ”Email og Password” og her indtaste din nye e-mail-adresse. Klik derefter på "Gem".

 

10) Jeg vil ændre mit password

Du kan ændre dit password på "Min profil". Du finder siden ved først at logge ind, og derefter klikke på profil-ikonet, som du finder øverst på alle sider, når du er logget ind. Her kan du ændre dit password ved at klikke på Rediger profil.

 

11) Jeg vil til/afmelde nyhedsbrev

Du kan tilmelde nyhedsbrevet i boksen til højre på alle sider. Ønsker du at afmelde nyhedsbrevet, så er der et link til præcis dette i bunden af alle nyhedsbrevene.

 

12) Hvad gør jeg, hvis jeg har skiftet e-mail-adresse

Hvis du ikke længere har adgang til din e-mail-adresse, skal du oprette en ny profil med en ny e-mail-adresse.

13) Hvad gør jeg, hvis jeg har spørgsmål til mit abonnement på bladet?

Har du ændringer eller forespørgsler til dit abonnement på det trykte magasin I Form skal du kontakte Kundeservice. Du kan ringe til Kundeservice på telefon 3910 3000 eller logge dig på online Kundeservice her.

14) Jeg kan ikke stille spørgsmål i jeres forum
Du skal være registreret bruger på I FORM, før du kan stille eller svare på spørgsmål i forummet.

15) Jeg vil gerne til- eller afmelde nyhedsbrevet
Du kan tilmelde nyhedsbrevet i boksen midt på forsiden. Ønsker du at afmelde nyhedsbrevet, så er der et link i bunden af alle nyhedsbrevene, hvor du kan gøre det.

16) Jeg har problemer med I FORMs Kostdagbog?
Har du spørgsmål vedrørende Kostdagbogen kan du kontakte Kostdagbogen her.

17) Jeg har problemer med stikortet i Ruteplanneren

Den nye ruteplanner er optimeret til brug på mobilen, hvor den gamle stikortsopløsning ikke kan bruges.  Hybridkortet kan bruges som alternativ, indtil vi finder en løsning, der fungerer på mobilen.

18) Jeg kan ikke finde mine ruter?
Enkelte ruter kan være gået tabt i forbindelse med flytningen af de1,8 millioner ruter, der ligger i ruteplanneren.

19) Hvordan tilpasser jeg ruten til stier og veje?
Som noget nyt kan den nye ruteplanner tilpasse ruterne til stier og veje. Dette gøres ved at sætte flueben i boksen "Tilpas rute til stier og veje". Som udgangspunkt er den dog slået fra.

20) Jeg savner den gamle ruteplanner
Vi har forsøgt at gøre ruteplanneren så brugervenlig som mulig. Dog er det umuligt uden brugernes feedback. Derfor har vi lavet et spørgeskema på ruteplanneren, så vi løbende kan udvikle løsningen.

21) Jeg har problemer med I FORMs Kostdagbog?
Har du spørgsmål vedrørende Kostdagbogen kan du kontakte Kostdagbogen her.

 

 

Hvis du vil se resultater hurtigt

Måske er du interesseret i...