Cookie- og privatlivspolitik






Sund vægt

5:2-kuren

Bliv slank med kun to dage på skrump.

5:2-kuren

Spis helt normalt på 5 ud af ugens 7 dage - og tab dig med 5:2-kuren!

Bliv slank med kun to dage på skrump.

5:2-kuren lyder nok som en ønskedrøm for alle, der vil tabe sig, men den er god nok: Hvis du delvist faster og holder dig til 500 kalorier to dage om ugen og ellers spiser, som du plejer, taber du dig bedre og lettere end ved en traditionel slankekur.

Sådan skal du spise på 5:2-kuren

På normale dage i 5:2-kuren

"Normale dage” i 5.2-kuren betyder, at du spiser den kost, du normalt ville kunne spise uden at tage på. Er du fx vant til at kunne spise lidt mørk chokolade hver dag uden at tage på, fortsætter du bare med det.

  • Spis minimum 600 g frugt og grønt om dagen. Vælg gerne groft, fx kål.
  • Spis fortrinsvis grove kornprodukter.
  • Spis fortrinsvis fedtfattige mejeriprodukter og pålægstyper.
  • Spar på sukkeret og andre tomme kalorier.
  • Sluk tørsten i vand, og eventuelt te og kaffe. Undgå generelt flydende kalorier som fx mælk, juice og alkohol.

5:2-kuren på fastedage

Du skal kun spise to måltider; frokost og aftensmad.

  • Hvert måltid må bestå af 250 kcal. (Vil din mand faste med, må han få 300 kcal). Du bestemmer selv, hvornår på ugen du har dine to “faste-dage”, fx mandag og torsdag. Eneste betingelse er, at dagene ikke må ligge op ad hinanden.
  • Sluk tørsten i vand og eventuelt te og kaffe.

Af Ernæringsekspert Martin Kreutzer

Find guide til 5:2-kuren her



Nyhedsbrev

Modtag ugens bedste nyheder, tilbud, konkurrencer og meget mere

I FORM forum

Nyeste

Pulsur fra iform

5. maj - 15:47 | Gear og udstyr

Mest læste

100 g? 100 ml?

28. jul - 12:49 |

Sveder om natten

3. apr - 16:15 |

Endnu mere I FORM...

Følg os på Instagram

Hvad betyder plusset?

Iform.dk

Hvad betyder plusset?

Som abonnent på I FORM har du adgang til alt indhold - et eksklusivt iform.dk.

Læs mere

Meget mere I FORM...

Fit på fem minutter

Træning

Fit på fem minutter

Har du ikke fået trænet i dag? Kom hele kroppen rundt på fem minutter med programmet her. Se videoerne på din mobil eller tablet.

Det er lige noget for mig!

Forårets flotteste løbejakke

Abonner

Forårets flotteste løbejakke

Denne ultralette løbejakke fra Kari Traa er PERFEKT til forårstræning!

Få jakken med I FORM

Boost motivationen

Udstyr

Boost motivationen

Der er intet som lækkert træningstøj der kan øge motivationen påny. Få dette lækre sæt fra Kari Traa når du bestiller 3 nr. af I FORM

Se tilbuddet her

Mød din nye træningsmakker

Udstyr

Mød din nye træningsmakker

Få dig en personlig træner og motivator. Uret her kan blive dit hvis du bestiller 3 nr. af I FORM.

Det må jeg ha'!

I FORM nr. 07/2015 er ude nu

Som abonnent kan du også læse dit I FORM på tablet, smartphone eller pc.


Smid fedtet

IFORMs Kostdagbog

Ny løbejakke?

Det skal du se efter

Løbeprogram

Sæt fart på de 5 km

Flad mave

Sixpack på 6 uger

Eksklusivt indhold

Gå efter plusset