Sådan lød en konklusionen på en undersøgelse fra University of Minnesota, USA (2006). Forskerne mente, at beskyttelsen mod de to sygdomme ikke er lige stor for os alle, den svinger mellem 15-35 pct. Det forklarer de med vores genetiske forskellighed.
Undersøgelsen fulgte 250 kvinder gennem 10 år og pegede på, at fuldkornsprodukternes store indhold af fibre, antioxidanter, vitaminer og mineraler fører de såkaldte karcinogener hurtigere gennem tarmsystemet, så giften gør mindre skade i kroppen. Karcinogener er kræftfremkaldende stoffer, fx giftstoffer fra tobaksrøg og biler.
Fuldkorn der virker:
24. maj - 20:41 | Sund vægt
24. maj - 20:16 | Kost og træning
24. maj - 17:18 | Løb
23. maj - 15:09 | Sund vægt
23. maj - 13:47 | Kost og træning
21. maj - 11:59 | Løb
Hvis du vil tabe dig, er der al mulig grund til at skrue ...
Så meget skal du spise af følgende madvarer for at dække ...