Får du mælk hver dag?
Selvom enkelte ernæringsguru'er anbefaler at fjerne mælken fra den daglige kost, har dansk forskning nu vist, at du ikke bør fjerne mælk fra kosten.
Det er konklusionen fra en række forskere fra Københavns Universitet.
Forskerne har gennemgået en række studier lavet om mælk, og finder at der faktisk kan være en del risici forbundet med at undvære mælken. Dette gælder både for små børn og gravide kvinder, begge grupper der tidligere er blevet frarådt at indtage mælk.
Fraværet af mejeriprodukter i kosten kan blandt andet have konsekvenser for optimal udvikling af knogler, tænder samt normal muskelfunktion.
Et øget kalcium indtag kan desuden mindske risikoen for en masse komplikationer under graviditeten, blandt andet forhøjet blodtryk og svangerskabsforgiftning som er nogle af de væsentligste årsager til at børn fødes for tidligt.
Generelt bør rådgivning om kost og ernæring ikke overlades til ufaglærte - dertil er din sundhed alt for vigtig.
23. maj - 22:13 | Sund vægt
Aarhus Halvmaraton løbenr. til salg
23. maj - 21:06 |
23. maj - 20:51 | Styrketræning
23. maj - 16:25 | Gear og udstyr
23. maj - 15:09 | Sund vægt
23. maj - 13:47 | Kost og træning
21. maj - 11:59 | Løb
Skal 2012 være dit stærkeste, sundeste og gladeste år ...
Mænd - promille på 1,7: Hans interesse for det modsatte ...