Cookie- og privatlivspolitik






Forum

12. Februar 2010 - 12:46 Er flødeboller gode?
Bruger oprettet: 27/10/2009

Hej alle,

Jeg har et nytårsfortsæt om at tabe mig 7 kilo. Men jeg elsker slik og søde sager. Jeg har flere gange hørt og læst at flødeboller er et godt valg, hvis man virkelig gerne vil have noget lækkert, fordi der ikke skulle være så mange kalorier i.

Men kan det virkelig passe, at man kan spise flødeboller med "rimelig god samvittighed", når man er på kur?Foot in mouth

Hilsen flødebolle-monsteretCool aka Lisbeth

12. Februar 2010 - 14:40 #1
Offline
Bruger oprettet: 27/10/2009

Hehe, jeg tror at de fleste har en svaghed for flødeboller..

Der er omkring 1800 kJ pr 100 g flødebolle, det svarer til omkring 430 kcal...dvs. altså relativ mange kalorier. Én flødebolle vejer dog ikke mere end hvad, 20 gram?! så det bliver til 85 kcal, stadig relativ meget for så lidt Wink

Så er der jo varianterne med marcipan eller tyk chokolade, de koster nok temmelig meget mere på kalorie fronten.

Så måske du skulle prøve at finde noget andet at synde med Smile

Go' weekend

Hilsner Kristian

 

Last edited at 12. Februar 2010 - 14:40.
12. Februar 2010 - 14:44 #2
Offline
Bruger oprettet: 26/11/2009

Hej Lisbeth

Hvis du ikke kan holde dig helt fra slik og søde sager så vil jeg forslå at du spiser mørk chokolade istedet for flødeboller da mørk chokolade også indeholder "gode" ting :-)

KH

Pippi

 

15. Februar 2010 - 11:34 #3
Offline
Bruger oprettet: 05/11/2009

Hvis man nu som jeg bedst kan lide dem med kokos, vil du så sige at de er sundere eller?

DBH Åge

15. Februar 2010 - 15:32 #4
Offline
Bruger oprettet: 27/10/2009

Hej Åge

Jeg ville umiddelbart sige at kcalindholdet stiger (omend meget lidt) når du vælger flødeboller med kokos på :)

16. Februar 2010 - 15:01 #5
Offline
Bruger oprettet: 02/12/2009

Hej Alle

Man kan lege lidt med hvor mange flødeboller man kan spise i forhold til sin træning i denne sjove beregner:

 

http://iform.dk/test-dig-selv/test-kost/test-regn-din-beloenning-ud

 

 

Last edited at 16. Februar 2010 - 15:01.
17. Februar 2010 - 10:59 #6
Bruger oprettet: 27/10/2009

Gud ja hvor sjovt... jeg kan spise 3,2 flødebolle, hvis jeg bag efter løber 30 minutter.. Men jeg kan kun få lidt mere end en halv plade Ritter Sport - så vil jeg da hellere bare tage én flødebolle.

Tror også at det giver mere når der er kokos på, men det kan da ikke være meget - jeg må spise dem uden Tongue out

Så hvad bliver vi enige om? Hvis man absolut skal have noget slik-agtigt, så er flødeboller måske et meget godt valg ift. andre slik-ting?

hmm jeg kunne jo også bare se om jeg helt kan lade være - det er lidt tankevækkende at man skal knokle i en halv time bare for at kunne få lidt lækkert....Surprised

18. Februar 2010 - 12:23 #7
Bruger oprettet: 15/12/2008

Jeg er et af de "uheldige" mennesker, der ikke blot har en sød tand, men et sødt gebis...Embarassed Da der de seneste par år er landet lidt for mange "bløde punkter" rundt omkring på min krop, har det været mål nummer et at få skabt et noget mere afdæmpet forhold til de hurtige kalorier - uden at skulle føle mig snydt eller asketisk.

Tre ting har haft forrygende effekt:

1: Jeg har accepteret, at mit søvnbehov er over gennemsnittet, og prioriterer med hård hånd de 9 timer, min krop sætter pris på at få

2: Jeg spiser morgenmad 2 gange med 1-1½ time imellem - simpelthen fordi jeg ikke er så voldsomt sulten lige når jeg vågner, men bliver det efter 1-1½ time. Derudover ryger der 2 mellemmåltider ind, inden jeg spiser frokost. Faktisk spiser jeg praktisk talt en gang i timen i dagens første halvdel - og hver tredje time resten af dagen. Det får min energi til at flyde optimalt gennem dagen - og gør, at jeg ikke får ulvehunger og kalorietrang sidst på dagen.

3: Jeg har altid et par salater stående i køleskabet, som jeg hurtigt kan tage lidt af, hvis jeg bliver "sulten for sjov". Hvis der er lidt nødder og tørrede frugtstykker i, holder det styr på blodsukkeret, og så kommer slikhungeren slet ikke i samme ustyrlige målestok.

Jeg håber det kan inspirere lidt Laughing

11. Marts 2010 - 12:12 #8
Offline
Bruger oprettet: 02/12/2009

Hej Marianne

Hvor er det bare dejligt at vide man ikke er alene.. Laughing

Jeg skal også småspise hele formiddagen for at holde mig klar i hovedet til frokost. For jeg er nemlig heller ikke særlig sulten om morgenen...(men bliver det 4 min efter jeg går ud af døren)Cool

Apropos har jeg indtil nu spist en banan, en lille yoghurt og en stor gulerod (altså udover min lille portion havregryn i morges) og drukket 1 kop kaffe, og to thé.. Og jeg er ved at være meget klar til frokost!!!Tongue out

 

 

12. Marts 2010 - 14:29 #9
Bruger oprettet: 27/10/2009

Marianne skrev

2: Jeg spiser morgenmad 2 gange med 1-1½ time imellem - simpelthen fordi jeg ikke er så voldsomt sulten lige når jeg vågner, men bliver det efter 1-1½ time. Derudover ryger der 2 mellemmåltider ind, inden jeg spiser frokost. Faktisk spiser jeg praktisk talt en gang i timen i dagens første halvdel - og hver tredje time resten af dagen. Det får min energi til at flyde optimalt gennem dagen - og gør, at jeg ikke får ulvehunger og kalorietrang sidst på dagen.

Sejt at spise morgenmad to gange! Det havde jeg slet ikke tænkt over, men det er selvfølgelig en god mulighedSmile

/Lisbeth

2. April 2010 - 4:05 #10
Offline
Bruger oprettet: 29/03/2010

Hej, hvad med at sætte forbrændingen op ved at være glad?

Man kan sætte ens forbrænding op blot ved at gøre sig glad. Glæde i sig selv forbrænder meget energi, når den er korrekt udtrykt i kroppen. Glæde er ikke en evig smilen, tværtimod er det en evig kompressionering af smil intern i kroppen, der gør at glæden bliver ved at cirkulere i organismen.

 Smil frisætter energien, og påny skal du til at bygge denne evne op igen, derfor ingen smilen, der tværimod skaber overvægt via overforbrug af energi der er ustyrligt og evig kilde til sult.

 Udtryksløshed var de gamle kineseres vej frem og denne værende dit ansigt i verden, beholdende glæden internt i kroppen som sit eget lille atomkraftværk, udvikler megen energi hidtil ukendt for mange at være istand til at kunne producere.

Altså, kompressioner smilet i kroppen og sæt energien fri internt, til at forbrænde fedtet via pulsen og åndedrættet der også går op(dette er det vigtisgste for at forbrænde fedt.).

mvh

carstennielsen_1@hotmail.com

2. April 2010 - 13:26 #11
Offline
Bruger oprettet: 29/03/2010

@JP:

Hvis du afspænder fra hovedet og nedefter til tæerne i den rækkefølge, så involverer du kroppen i den aktivitet hovedet og spec. øjnene oplever, når du bevæger dig.

Du bliver med andre ord ikke så sulten sådan og energien bliver frigivet fra kroppens energidepoter, så jeg vil heller ikke tro du bliver træt, når du ikke spiser, hvis du gør som beskrevet.

mvh

carstennielsen_1@hotmail.com


Nyhedsbrev

Modtag ugens bedste nyheder, tilbud, konkurrencer og meget mere

I FORM

Mest læste
Fup og fakta om alkohol

Fup og fakta om alkohol

Der findes mange myter om alkohol. Se her hvad der er ...

Bliv klogere

Top 10: Flest proteiner

Top 10: Flest proteiner

Er der svært at holde styr på hvorfra du kan få ...

Top 10: Proteinkilder

Slip godt fra at møde muren

Slip godt fra at møde muren

Ny forskning viser, hvordan du snyder hjernen og undgår ...

Sådan undgår du muren, når du løber langt

Chia - små sundhedsbomber

Chia - små sundhedsbomber

Prøv I FORMs supersunde og lækre opskrifter med chiafrø, ...

4 opskrifter med fiberrige frø

Faste balder? Eksperten viser dig øvelserne

Faste balder? Eksperten viser dig øvelserne

I FORMs træningsekspert Michelle Kristensen viser ...

Det er lige noget for mig!

Nyeste
Har du styr på det skjulte salt?

Har du styr på det skjulte salt?

De fleste danskere indtager langt mere salt end hvad der ...

Læs mere

Heldige vindere

Heldige vindere

Tjek om du er en af de heldige vindere i Scan og Vind ...

Vindere af Scan & Vind

Broløft med etbensløft

Eksklusivt materialeEksklusivt materialeBroløft med etbensløft

Lad benløft med etbensløft sætte skub i bikiniformen.

Se øvelsen på video

Maveudstræk

Eksklusivt materialeEksklusivt materialeMaveudstræk

Der bliver skruet godt op for intensitet med med ...

Se øvelsen på video

Frøcrunch

Eksklusivt materialeEksklusivt materialeFrøcrunch

Med frøcrunch skal du rigtig vise, hvor mange ...

Se øvelsen på video

I FORM forum

Nyeste

Chokoladeafhængighed

24. maj - 19:59 |

HJÆLP!! Alt er forkert...

24. maj - 17:05 |

Mest læste

vægt tab uden Fitnes center

19. maj - 22:30 |

100 g? 100 ml?

28. jul - 12:49 |

Sveder om natten

3. apr - 16:15 |

Endnu mere I FORM...

Kan du hjælpe?

I FORM Kostdagbog

Kan du hjælpe?

Vi skal scanne alle fødevarer i Danmark, og kunne virkelig godt bruge din hjælp. Bonus: du kan blive klogere på det du spiser OG vinde flotte præmier!

Deltag her

Hvad betyder plusset?

Iform.dk

Hvad betyder plusset?

Som abonnent på I FORM har du adgang til alt indhold - et eksklusivt iform.dk.

Læs mere

Følg os på Instagram

Meget mere I FORM...

Den ultimative træningspakke

Iform.dk

Den ultimative træningspakke

TILBUD: Få den testvindende sports-bh, tights fra Newline, dagcreme fra Origins og 6 nr. af I FORM for kun 199,50 kr!

Det lyder da godt!

Forårets flotteste løbejakke

Iform.dk

Forårets flotteste løbejakke

Denne ultralette løbejakke fra Kari Traa er PERFEKT til forårstræning!

Få jakken med I FORM

Boost motivationen

Udstyr

Boost motivationen

Der er intet som lækkert træningstøj der kan øge motivationen påny. Få dette lækre sæt fra Kari Traa når du bestiller 3 nr. af I FORM

Se tilbuddet her

Mød din nye træningsmakker

Udstyr

Mød din nye træningsmakker

Få dig en personlig træner og motivator. Uret her kan blive dit hvis du bestiller 3 nr. af I FORM.

Det må jeg ha'!

I FORM nr. 08/2015 er ude nu

Som abonnent kan du også læse dit I FORM på tablet, smartphone eller pc.


Eksklusivt indhold

Gå efter plusset

Farvel mavedelle

Kost- & træningsplan

Flad mave

Sixpack på 6 uger

Ny løbejakke?

Det skal du se efter

Brød uden mel

Snup en opskrift

Smid fedtet

IFORMs Kostdagbog