Cookie- og privatlivspolitik






Forum

12. Februar 2010 - 12:46 Er flødeboller gode?
Bruger oprettet: 27/10/2009

Hej alle,

Jeg har et nytårsfortsæt om at tabe mig 7 kilo. Men jeg elsker slik og søde sager. Jeg har flere gange hørt og læst at flødeboller er et godt valg, hvis man virkelig gerne vil have noget lækkert, fordi der ikke skulle være så mange kalorier i.

Men kan det virkelig passe, at man kan spise flødeboller med "rimelig god samvittighed", når man er på kur?Foot in mouth

Hilsen flødebolle-monsteretCool aka Lisbeth

12. Februar 2010 - 14:40 #1
Offline
Bruger oprettet: 27/10/2009

Hehe, jeg tror at de fleste har en svaghed for flødeboller..

Der er omkring 1800 kJ pr 100 g flødebolle, det svarer til omkring 430 kcal...dvs. altså relativ mange kalorier. Én flødebolle vejer dog ikke mere end hvad, 20 gram?! så det bliver til 85 kcal, stadig relativ meget for så lidt Wink

Så er der jo varianterne med marcipan eller tyk chokolade, de koster nok temmelig meget mere på kalorie fronten.

Så måske du skulle prøve at finde noget andet at synde med Smile

Go' weekend

Hilsner Kristian

 

Last edited at 12. Februar 2010 - 14:40.
12. Februar 2010 - 14:44 #2
Offline
Bruger oprettet: 26/11/2009

Hej Lisbeth

Hvis du ikke kan holde dig helt fra slik og søde sager så vil jeg forslå at du spiser mørk chokolade istedet for flødeboller da mørk chokolade også indeholder "gode" ting :-)

KH

Pippi

 

15. Februar 2010 - 11:34 #3
Offline
Bruger oprettet: 05/11/2009

Hvis man nu som jeg bedst kan lide dem med kokos, vil du så sige at de er sundere eller?

DBH Åge

15. Februar 2010 - 15:32 #4
Offline
Bruger oprettet: 27/10/2009

Hej Åge

Jeg ville umiddelbart sige at kcalindholdet stiger (omend meget lidt) når du vælger flødeboller med kokos på :)

16. Februar 2010 - 15:01 #5
Offline
Bruger oprettet: 02/12/2009

Hej Alle

Man kan lege lidt med hvor mange flødeboller man kan spise i forhold til sin træning i denne sjove beregner:

 

http://iform.dk/test-dig-selv/test-kost/test-regn-din-beloenning-ud

 

 

Last edited at 16. Februar 2010 - 15:01.
17. Februar 2010 - 10:59 #6
Bruger oprettet: 27/10/2009

Gud ja hvor sjovt... jeg kan spise 3,2 flødebolle, hvis jeg bag efter løber 30 minutter.. Men jeg kan kun få lidt mere end en halv plade Ritter Sport - så vil jeg da hellere bare tage én flødebolle.

Tror også at det giver mere når der er kokos på, men det kan da ikke være meget - jeg må spise dem uden Tongue out

Så hvad bliver vi enige om? Hvis man absolut skal have noget slik-agtigt, så er flødeboller måske et meget godt valg ift. andre slik-ting?

hmm jeg kunne jo også bare se om jeg helt kan lade være - det er lidt tankevækkende at man skal knokle i en halv time bare for at kunne få lidt lækkert....Surprised

18. Februar 2010 - 12:23 #7
Bruger oprettet: 15/12/2008

Jeg er et af de "uheldige" mennesker, der ikke blot har en sød tand, men et sødt gebis...Embarassed Da der de seneste par år er landet lidt for mange "bløde punkter" rundt omkring på min krop, har det været mål nummer et at få skabt et noget mere afdæmpet forhold til de hurtige kalorier - uden at skulle føle mig snydt eller asketisk.

Tre ting har haft forrygende effekt:

1: Jeg har accepteret, at mit søvnbehov er over gennemsnittet, og prioriterer med hård hånd de 9 timer, min krop sætter pris på at få

2: Jeg spiser morgenmad 2 gange med 1-1½ time imellem - simpelthen fordi jeg ikke er så voldsomt sulten lige når jeg vågner, men bliver det efter 1-1½ time. Derudover ryger der 2 mellemmåltider ind, inden jeg spiser frokost. Faktisk spiser jeg praktisk talt en gang i timen i dagens første halvdel - og hver tredje time resten af dagen. Det får min energi til at flyde optimalt gennem dagen - og gør, at jeg ikke får ulvehunger og kalorietrang sidst på dagen.

3: Jeg har altid et par salater stående i køleskabet, som jeg hurtigt kan tage lidt af, hvis jeg bliver "sulten for sjov". Hvis der er lidt nødder og tørrede frugtstykker i, holder det styr på blodsukkeret, og så kommer slikhungeren slet ikke i samme ustyrlige målestok.

Jeg håber det kan inspirere lidt Laughing

11. Marts 2010 - 12:12 #8
Offline
Bruger oprettet: 02/12/2009

Hej Marianne

Hvor er det bare dejligt at vide man ikke er alene.. Laughing

Jeg skal også småspise hele formiddagen for at holde mig klar i hovedet til frokost. For jeg er nemlig heller ikke særlig sulten om morgenen...(men bliver det 4 min efter jeg går ud af døren)Cool

Apropos har jeg indtil nu spist en banan, en lille yoghurt og en stor gulerod (altså udover min lille portion havregryn i morges) og drukket 1 kop kaffe, og to thé.. Og jeg er ved at være meget klar til frokost!!!Tongue out

 

 

12. Marts 2010 - 14:29 #9
Bruger oprettet: 27/10/2009

Marianne skrev

2: Jeg spiser morgenmad 2 gange med 1-1½ time imellem - simpelthen fordi jeg ikke er så voldsomt sulten lige når jeg vågner, men bliver det efter 1-1½ time. Derudover ryger der 2 mellemmåltider ind, inden jeg spiser frokost. Faktisk spiser jeg praktisk talt en gang i timen i dagens første halvdel - og hver tredje time resten af dagen. Det får min energi til at flyde optimalt gennem dagen - og gør, at jeg ikke får ulvehunger og kalorietrang sidst på dagen.

Sejt at spise morgenmad to gange! Det havde jeg slet ikke tænkt over, men det er selvfølgelig en god mulighedSmile

/Lisbeth

2. April 2010 - 4:05 #10
Offline
Bruger oprettet: 29/03/2010

Hej, hvad med at sætte forbrændingen op ved at være glad?

Man kan sætte ens forbrænding op blot ved at gøre sig glad. Glæde i sig selv forbrænder meget energi, når den er korrekt udtrykt i kroppen. Glæde er ikke en evig smilen, tværtimod er det en evig kompressionering af smil intern i kroppen, der gør at glæden bliver ved at cirkulere i organismen.

 Smil frisætter energien, og påny skal du til at bygge denne evne op igen, derfor ingen smilen, der tværimod skaber overvægt via overforbrug af energi der er ustyrligt og evig kilde til sult.

 Udtryksløshed var de gamle kineseres vej frem og denne værende dit ansigt i verden, beholdende glæden internt i kroppen som sit eget lille atomkraftværk, udvikler megen energi hidtil ukendt for mange at være istand til at kunne producere.

Altså, kompressioner smilet i kroppen og sæt energien fri internt, til at forbrænde fedtet via pulsen og åndedrættet der også går op(dette er det vigtisgste for at forbrænde fedt.).

mvh

carstennielsen_1@hotmail.com

2. April 2010 - 13:26 #11
Offline
Bruger oprettet: 29/03/2010

@JP:

Hvis du afspænder fra hovedet og nedefter til tæerne i den rækkefølge, så involverer du kroppen i den aktivitet hovedet og spec. øjnene oplever, når du bevæger dig.

Du bliver med andre ord ikke så sulten sådan og energien bliver frigivet fra kroppens energidepoter, så jeg vil heller ikke tro du bliver træt, når du ikke spiser, hvis du gør som beskrevet.

mvh

carstennielsen_1@hotmail.com


Meget mere I FORM...

Kom i form med musik

Iform.dk

Kom i form med musik

Musik motiverer og gør dig glad! Køb 3 nr. af I FORM og få en smartphone-holder OG høretelefoner med i købet.

Lige nu kun 99,50 kr

I FORM nr. 11/2014 er ude nu

Som abonnent kan du også læse dit I FORM på tablet, smartphone eller pc.

I FORM

Mest læste
I FORM tester sommer-is

Eksklusivt materialeEksklusivt materialeI FORM tester sommer-is

Sol og sommer er lig med is, men hvilken er sundest, og ...

Læs mere

Cirkeltræning på kun 20 minutter

Cirkeltræning på kun 20 minutter

Hold formen med 6 seje og sjove styrkeøvelser med kun ...

Se øvelserne her

5:2-kuren

5:2-kuren

I FORM har testet metoden: Spis som du plejer fem ud af ...

Læs mere

Opskrift på iskaffe

Opskrift på iskaffe

Lækker kold kaffe på de varme dage. Kanel og letmælk i ...

Få opskriften her

11 måltider på 250 kalorier

Eksklusivt materialeEksklusivt materiale11 måltider på 250 kalorier

Få inspiration til 11 måltider på 250 kalorier til dine ...

Læs mere

Nyeste
Hvid pesto

Hvid pesto

Ikke så vild med hvide bønner? Det bliver du, når du har ...

Læs mere

Ned på stranden, af med skoene - og løb!

Ned på stranden, af med skoene - og løb!

Læs hvorfor barfodsløb på stranden er så godt

Læs mere

Slå dig løs i skyr

Slå dig løs i skyr

Skyr har for alvor vundet sit indpas på det danske ...

Læs mere

Kom i mål på din drømmetid

Kom i mål på din drømmetid

I FORM skyder løbefesten i gang med ...

Læs mere

Bliv stærk i ferien

Bliv stærk i ferien

Så let kan du lave et mini træningscenter

Læs mere

Nyhedsbrev

Modtag ugens bedste nyheder, tilbud, konkurrencer og meget mere

Lige nu lytter vi til...

Endnu mere I FORM...

Hvad betyder plusset?

Iform.dk

Hvad betyder plusset?

Som abonnent på I FORM har du adgang til alt indhold - et eksklusivt iform.dk.

Læs mere


Løbeprogram

Sæt fart på de 5 km

Ny løbejakke?

Det skal du se efter

Eksklusivt indhold

Gå efter plusset

Brød uden mel

Snup en opskrift

Flad mave

Sixpack på 6 uger

I FORM Overblik

Træning
Løb
Styrketræning
Kalorieforbrænding
Kondition
Træningsformer
Motivation
Kost og træning
Personligt træningsprogram
Kost
Sunde opskrifter
Kost og sundhed
Sund vægt
Nyt om kost
Økologi
Spørgsmål om kost
Personligt slankeprogram
Velvære
Spa
Stress
Ferie
Sex
Parforhold og singleliv
Massage
Meditation
Test dig selv
Afslør fedtfordeling
Beregn din halvmaraton-tid
Beregn dine interval-tider
Beregn dit hvile-stofskifte
Dagens marsbar
Er det dig eller jobbet?
Er dit blodsukker stabilt?
Er du afhængig af nikotin?
Er du en god date?
Er du en god date 2?
Er du en god date 3?
Er du en stress-spiser?
Er du for tyk? (BMI-tjek)
Er du god nok til sex?
Er du god til at holde ferie?
Er du jaloux?
Er du klar til maraton?
Er du konfliktsky?
Er du mentalt stærk?
Er du sjov?
Er du stresset?
Find din træningspuls
Forbrænd påskens kalorier
Får du for meget salt?
Får du jern nok?
Får du kalk nok?
Får du nok søvn?
Får du rigtig hjerneføde?
Har du dårlig kredsløb?
Har du præstationsangst?
Har du stærkt immunforsvar?
Hvad forbrænder min træning?
Hvad ved du om sex?
Hvilken personlighed har du?
Hvor fed er jeg om 6 måneder?
Hvor mange kcal har jeg brug for?
Hvor meget protein har du brug for?
Hvor meget stress er du udsat for?
Lever du i nuet?
Mål din kondition
Regn din belønning ud
Se din kostprofil
Skal du skifte job?
Spiser du sundt?
Spiser du varieret nok?
Står du i vejen for dig selv?
Taler I samme sprog?
Test din fitness-personlighed
Test din slanke-personlighed
Test din styrke
Test dit kondital - Coopertest.
Tilfreds med din krop?
Trøstespiser du?