Cookie- og privatlivspolitik






Forum

30. Juni 2011 - 13:40 Må man spise slik, hvis man skal tage på?
Offline
Bruger oprettet: 28/06/2011

Jeg er i den situation, at jeg næsten ikke har noget fedt på kroppen. Jeg ønsker dog ikke at tage på, da jeg er normalvægtig, men vil godt have et tyndt fedtlag, især på mave, arme og bryst. Så hvad skader det egentlig at spise slik, hvis man gerne vil tage på, og udover det får sine grøntsager, frugter, fibre mm.?

Tak på forhånd.Smile

30. Juni 2011 - 14:06 #1
Offline
Bruger oprettet: 30/05/2011

Hej Julie :-)

Jeg forstår godt, hvis du tænker, at du "godt kan tåle det" mht slik, fordi du nu er så tynd, men når alt kommer til alt så er det aldrig godt at spise slik om du så er tyk eller tynd. Man skal ikke være fanatisk, men at bruge slik som måde at tage på på, det ville jeg aldrig anbefale ;-)

Laks, avocado, nødder, rosiner er gode måder at få lidt ekstra (og sundt!) fedt. En klar anbefaling er en blanding af nødder, mandler, rosiner, lidt solsikke/græskarkerner osv blandet med lidt kakaopulver og kanel! I beherskede mængder er det ren guf!

Held og lykke med det hele

Last edited at 30. Juni 2011 - 14:06.
30. Juni 2011 - 14:43 #2
Offline
Bruger oprettet: 28/06/2011

Tak for svaret - det lyder jo også som det mest fornuftige.Smile 

Nu er det bare at jeg i lidt over et halvt år har haft fravalgt al form for fedt og sukker, udover netop avocado, fed fisk, nødder, kerner osv., og til gengæld har spist uafbrudt af det sunde. Kunne let spise et par hundrede gram nødder om dagen - men det var jo heller ikke sundt - men har alligevel ikke fået mere fedt på kroppen af den grund. Så for et par dage siden, besluttede jeg mig for at prøve at tage på og spiste lidt slik og is igen og siden har jeg ikke kunne styre det..Embarassed Udover det har jeg også, siden jeg begyndte at spise usundt sukker og fedt igen, overhovedet ikke haft lyst til nødder, grøntsager og havregryn, som jeg elskede for et par dage siden. Jeg burde bestemt få et sundere forhold til mad.

30. Juni 2011 - 14:51 #3
Offline
Bruger oprettet: 30/05/2011

Øv øv øv, det er noget værre noget med det slik og is! Det er så nemt at vænne sig til.
Prøv igen at tage sig selv i ørene, bare en uge i første omgang måske - det er lidt lettere at overskue - og så hold dig fra al slik, is osv. Det kan være det minder din krop om, at den egentlig er mere vild med havregryn og nødder og sådan :-) Jeg tror bare du skal ind i rytmen igen! Når først du ser at du sagtens kan klare det en uge, hvorfor så ikke to? eller fire? ... og så kommer det igen, det er jeg sikker på. 

Du er nok bare en af de typer, der ikke tager nemt på. (Mange misunder skulle jeg hilse at sige ;-)). Udover nødderne, rosinerne, avocadoen og laksen, så prøv at brug fløde i din mad, spis lidt federe ost og få fedt den vej fra også. Brug olivenolie i salater, på hvidløgsbrød og som marinade, det er også lækkert. 

Og så husk kulhydarterne fra rugbrød, ris og kartofler :-)

30. Juni 2011 - 15:27 #4
Offline
Bruger oprettet: 28/06/2011

Tak for endnu et godt indlæg.Laughing 

Ja, jeg må vel bare finde viljestyrken frem igen.. -og motionslysten. Har svært ved at tage mig sammen til at motionere, siden jeg er begyndt at spise usundere. Ved at det ikke virker som et problem, men en fordel, at have svært ved at tage på; men et eller andet sted er det jo ikke så sundt, at man skal spise så meget for at tage på, at ens mavesæk udvider sig - og så er det heller ikke lige feminint at have synlig six-pack pga. en manglende fedtprocent.Tongue out

30. Juni 2011 - 15:39 #5
Offline
Bruger oprettet: 30/05/2011

Du må bare begynde stille og roligt. Hvis dit mål fra starten af er 8 uger og 10 km's løb hver anden dag, så er man jo træt af det allerede inden man kommer igang :-) Begynd med måske 2,5 km et par gange om ugen. Planlæg evt med en ven eller veninde, så er det ikke lige så let at løbe fra ;-) 
Lav nogle del-mål 1-2 uger frem. F.eks. at du minimum skal have løbet 5 km fire gange i løbet af de to uger. Eller at du ikke må røre slik og is i den periode. Små overskuelige planer gør det lidt nemmere og motiverende :-)

Nej, ikke at kunne tage på er næsten et lige så stort problem som at have svært ved at tabe sig! Man skal jo hverken være for tynd eller tyk :-) 

Husk forresten også styrketræning. Større muskler giver jo også lidt fylde :-) Og så ved jeg godt at en sixpack man kan rive råkost på ikke er feminin, men jeg synes nu stadig det er flot med en veltrænet krop og mave. 

Du trænger bare til at give dig selv et spark, for som du siger, så har du haft en sund livsstil før, det er bare at genfinde den :-)

 


Meget mere I FORM...

Think pink

Abonner

Think pink

Suveræn pink letvægtsjakke fra Kari Traa + 3 nr. af I FORM for kun 99.50,-

Det må jeg ha'!

Vind tur til Club La Santa

Konkurrencer

Vind tur til Club La Santa

Like I FORM's facebookside og deltag i konkurrencen om en tur for 2 til Club La Santa.

Den vinder jeg

I FORM nr. 06/2014 er ude nu

Som abonnent kan du også læse dit I FORM på tablet, smartphone eller pc.

Nyhedsbrev

Modtag ugens bedste nyheder, tilbud, konkurrencer og meget mere

I FORM

Mest læste
5:2-kuren

5:2-kuren

I FORM har testet metoden: Spis som du plejer fem ud af ...

Læs mere

11 måltider på 250 kalorier

Eksklusivt materialeEksklusivt materiale11 måltider på 250 kalorier

Få inspiration til 11 måltider på 250 kalorier til dine ...

Læs mere

8 tips mod pollenallergi

8 tips mod pollenallergi

Ååh, suk og nys. Hører du til dem, der arrigt smider ...

Sådan klarer du dig

Top 10: Flest proteiner

Top 10: Flest proteiner

Er der svært at holde styr på hvorfra du kan få ...

Top 10: Proteinkilder

Flere måltider til din 5:2 diæt

Eksklusivt materialeEksklusivt materialeFlere måltider til din 5:2 diæt

Få inspiration til 11 måltider på 250 kalorier til dine ...

Læs mere

Nyeste
Sund og slank for en slik

Sund og slank for en slik

En sund livsstil kan hurtigt blive en dyr fornøjelse, ...

Det er lige noget for mig

Er du klar?

Er du klar?

Strandsæsonen nærmer sig med STORMSKRIDT. I FORMs ...

Læs mere

Træningsprogram: Her er alle øvelserne

Træningsprogram: Her er alle øvelserne

Øvelserne kan sammenfattes med tre ord; enkle, ...

Find alle øvelserne her

Se alle øvelserne

Se alle øvelserne

Klik for at komme tilbage til oversigten for alle øvelserne.

Læs mere

I FORM forum

Nyeste

Hvilket interval?

24. apr - 17:46 |

skade inden halvmaraton

24. apr - 12:34 |

Iphone Holder til træning?!?

23. apr - 14:34 |

Mest læste

Protein pandekager

13. jan - 11:00 |

Mad med proteiner

13. sep - 08:54 |

Lige nu lytter vi til...

Endnu mere I FORM...

Hvad betyder plusset?

Iform.dk

Hvad betyder plusset?

Som abonnent på I FORM har du adgang til alt indhold - et eksklusivt iform.dk.

Læs mere


Løbeprogram

Sæt fart på de 5 km

Benrevolutionen

Fiks dit ømme punkt

Farvel mavedelle

Kost- & træningsplan

Flad mave

Sixpack på 6 uger

Eksklusivt indhold

Gå efter plusset

I FORM Overblik

Træning
Løb
Styrketræning
Kalorieforbrænding
Kondition
Træningsformer
Motivation
Kost og træning
Personligt træningsprogram
Kost
Sunde opskrifter
Kost og sundhed
Sund vægt
Nyt om kost
Økologi
Spørgsmål om kost
Personligt slankeprogram
Velvære
Spa
Stress
Ferie
Sex
Parforhold og singleliv
Massage
Meditation
Test dig selv
Afslør fedtfordeling
Beregn din halvmaraton-tid
Beregn dine interval-tider
Beregn dit hvile-stofskifte
Dagens marsbar
Er det dig eller jobbet?
Er dit blodsukker stabilt?
Er du afhængig af nikotin?
Er du en god date?
Er du en god date 2?
Er du en god date 3?
Er du en stress-spiser?
Er du for tyk? (BMI-tjek)
Er du god nok til sex?
Er du god til at holde ferie?
Er du jaloux?
Er du klar til maraton?
Er du konfliktsky?
Er du mentalt stærk?
Er du sjov?
Er du stresset?
Find din træningspuls
Forbrænd påskens kalorier
Får du for meget salt?
Får du jern nok?
Får du kalk nok?
Får du nok søvn?
Får du rigtig hjerneføde?
Har du dårlig kredsløb?
Har du præstationsangst?
Har du stærkt immunforsvar?
Hvad forbrænder min træning?
Hvad ved du om sex?
Hvilken personlighed har du?
Hvor fed er jeg om 6 måneder?
Hvor mange kcal har jeg brug for?
Hvor meget protein har du brug for?
Hvor meget stress er du udsat for?
Lever du i nuet?
Mål din kondition
Regn din belønning ud
Se din kostprofil
Skal du skifte job?
Spiser du sundt?
Spiser du varieret nok?
Står du i vejen for dig selv?
Taler I samme sprog?
Test din fitness-personlighed
Test din slanke-personlighed
Test din styrke
Test dit kondital - Coopertest.
Tilfreds med din krop?
Trøstespiser du?