Cookie- og privatlivspolitik






Forum

30. Juni 2011 - 12:40 Må man spise slik, hvis man skal tage på?
Offline
Bruger oprettet: 28/06/2011

Jeg er i den situation, at jeg næsten ikke har noget fedt på kroppen. Jeg ønsker dog ikke at tage på, da jeg er normalvægtig, men vil godt have et tyndt fedtlag, især på mave, arme og bryst. Så hvad skader det egentlig at spise slik, hvis man gerne vil tage på, og udover det får sine grøntsager, frugter, fibre mm.?

Tak på forhånd.Smile

30. Juni 2011 - 13:06 #1
Offline
Bruger oprettet: 30/05/2011

Hej Julie :-)

Jeg forstår godt, hvis du tænker, at du "godt kan tåle det" mht slik, fordi du nu er så tynd, men når alt kommer til alt så er det aldrig godt at spise slik om du så er tyk eller tynd. Man skal ikke være fanatisk, men at bruge slik som måde at tage på på, det ville jeg aldrig anbefale ;-)

Laks, avocado, nødder, rosiner er gode måder at få lidt ekstra (og sundt!) fedt. En klar anbefaling er en blanding af nødder, mandler, rosiner, lidt solsikke/græskarkerner osv blandet med lidt kakaopulver og kanel! I beherskede mængder er det ren guf!

Held og lykke med det hele

Last edited at 30. Juni 2011 - 13:06.
30. Juni 2011 - 13:43 #2
Offline
Bruger oprettet: 28/06/2011

Tak for svaret - det lyder jo også som det mest fornuftige.Smile 

Nu er det bare at jeg i lidt over et halvt år har haft fravalgt al form for fedt og sukker, udover netop avocado, fed fisk, nødder, kerner osv., og til gengæld har spist uafbrudt af det sunde. Kunne let spise et par hundrede gram nødder om dagen - men det var jo heller ikke sundt - men har alligevel ikke fået mere fedt på kroppen af den grund. Så for et par dage siden, besluttede jeg mig for at prøve at tage på og spiste lidt slik og is igen og siden har jeg ikke kunne styre det..Embarassed Udover det har jeg også, siden jeg begyndte at spise usundt sukker og fedt igen, overhovedet ikke haft lyst til nødder, grøntsager og havregryn, som jeg elskede for et par dage siden. Jeg burde bestemt få et sundere forhold til mad.

30. Juni 2011 - 13:51 #3
Offline
Bruger oprettet: 30/05/2011

Øv øv øv, det er noget værre noget med det slik og is! Det er så nemt at vænne sig til.
Prøv igen at tage sig selv i ørene, bare en uge i første omgang måske - det er lidt lettere at overskue - og så hold dig fra al slik, is osv. Det kan være det minder din krop om, at den egentlig er mere vild med havregryn og nødder og sådan :-) Jeg tror bare du skal ind i rytmen igen! Når først du ser at du sagtens kan klare det en uge, hvorfor så ikke to? eller fire? ... og så kommer det igen, det er jeg sikker på. 

Du er nok bare en af de typer, der ikke tager nemt på. (Mange misunder skulle jeg hilse at sige ;-)). Udover nødderne, rosinerne, avocadoen og laksen, så prøv at brug fløde i din mad, spis lidt federe ost og få fedt den vej fra også. Brug olivenolie i salater, på hvidløgsbrød og som marinade, det er også lækkert. 

Og så husk kulhydarterne fra rugbrød, ris og kartofler :-)

30. Juni 2011 - 14:27 #4
Offline
Bruger oprettet: 28/06/2011

Tak for endnu et godt indlæg.Laughing 

Ja, jeg må vel bare finde viljestyrken frem igen.. -og motionslysten. Har svært ved at tage mig sammen til at motionere, siden jeg er begyndt at spise usundere. Ved at det ikke virker som et problem, men en fordel, at have svært ved at tage på; men et eller andet sted er det jo ikke så sundt, at man skal spise så meget for at tage på, at ens mavesæk udvider sig - og så er det heller ikke lige feminint at have synlig six-pack pga. en manglende fedtprocent.Tongue out

30. Juni 2011 - 14:39 #5
Offline
Bruger oprettet: 30/05/2011

Du må bare begynde stille og roligt. Hvis dit mål fra starten af er 8 uger og 10 km's løb hver anden dag, så er man jo træt af det allerede inden man kommer igang :-) Begynd med måske 2,5 km et par gange om ugen. Planlæg evt med en ven eller veninde, så er det ikke lige så let at løbe fra ;-) 
Lav nogle del-mål 1-2 uger frem. F.eks. at du minimum skal have løbet 5 km fire gange i løbet af de to uger. Eller at du ikke må røre slik og is i den periode. Små overskuelige planer gør det lidt nemmere og motiverende :-)

Nej, ikke at kunne tage på er næsten et lige så stort problem som at have svært ved at tabe sig! Man skal jo hverken være for tynd eller tyk :-) 

Husk forresten også styrketræning. Større muskler giver jo også lidt fylde :-) Og så ved jeg godt at en sixpack man kan rive råkost på ikke er feminin, men jeg synes nu stadig det er flot med en veltrænet krop og mave. 

Du trænger bare til at give dig selv et spark, for som du siger, så har du haft en sund livsstil før, det er bare at genfinde den :-)

 


Nyhedsbrev

Modtag ugens bedste nyheder, tilbud, konkurrencer og meget mere

Meget mere I FORM...

Hold varmen

Abonner

Hold varmen

Småfryser du også? Lige nu får du dette eksklusive CRAFT sæt med, når du bestiller 3 nr. af I FORM.

Læs mere

Forkæl dig selv

Abonner

Forkæl dig selv

Få et top lækkert træningssæt fra Kari Traa til særpris, når du bestiller 3 nr. af I FORM!

Det snupper jeg!

I FORM nr. 16/2014 er ude nu

Som abonnent kan du også læse dit I FORM på tablet, smartphone eller pc.

I FORM

Mest læste
10 slankemyter der ikke passer

10 slankemyter der ikke passer

Få områder er så omgærdet af myter, skrøner og ...

Se hvad der er sandt og falsk

5:2-kuren

5:2-kuren

I FORM har testet metoden: Spis som du plejer fem ud af ...

Læs mere

Top 10: Flest proteiner

Top 10: Flest proteiner

Er der svært at holde styr på hvorfra du kan få ...

Top 10: Proteinkilder

6 græskar - sådan kan de bruges

6 græskar - sådan kan de bruges

Få en oversigt over 6 typer græskar og tips til, hvordan ...

Læs mere

De sødeste frugter og grøntsager

De sødeste frugter og grøntsager

Frugt og grønt kan have et meget højt indhold af ...

Find dem her

Nyeste
Derfor skal du stramme ballerne

Derfor skal du stramme ballerne

Der er ikke kun en for udseendets skyld, at du skal ...

Hvordan det?

Vejen til faste baller

Eksklusivt materialeEksklusivt materialeVejen til faste baller

I FORm giver dig fire øvelser til at komme de flade ...

Vink farvel til flade baller

Derfor skal du træne baller

Derfor skal du træne baller

Få fire gode grunde til at træne dine baller fastere.

Se hvorfor her

Få en fast numse med squats

Få en fast numse med squats

Squats er fremragende træning til dine baller, særligt ...

Find øvelsen her

Stram ballerne op med lunges

Stram ballerne op med lunges

Lunges er den sikre vej til faste baller, og ...

Find øvelsen her

I FORM forum

Nyeste

Dårlig løber?

30. okt - 22:52 |

Træningsparter i Vejle

29. okt - 14:44 |

Mest læste

Protein pandekager

28. okt - 09:06 |

100 g? 100 ml?

28. jul - 11:49 |

Aerob træning

29. maj - 05:56 |

Lige nu lytter vi til...

Endnu mere I FORM...

Hvad betyder plusset?

Iform.dk

Hvad betyder plusset?

Som abonnent på I FORM har du adgang til alt indhold - et eksklusivt iform.dk.

Læs mere


Farvel mavedelle

Kost- & træningsplan

Eksklusivt indhold

Gå efter plusset

Flad mave

Sixpack på 6 uger

Benrevolutionen

Fiks dit ømme punkt

Ny løbejakke?

Det skal du se efter