Cookie- og privatlivspolitik






Malins blog

Ny favorit efter træning

21. februar 2012: Jeg forsøger at spise så hurtigt efter træning som muligt.

Dels, fordi at jeg ved at kroppen trænger til energi hurtigt efter træningen, dels da jeg ellers kan blive helt rystende i kroppen, i sær efter en lang løbetur, og det er ret ubehageligt.

Jeg er ingen stjerne i køkkenet, men nu har jeg fundet på noget, der opfylder mine ”krav” til madlavning.

  • Simpelt
  • Hurtigt
  • Uden mystiske ingredienser
  • Lækkert

I kan måske se på billedet hvad det er – knækbrød + penutbutter + skivet banan. Det tager kun ét minut, og man bliver mæt.


TRÆNINGS- OG KOSTEKSPERT IDA REGITZE KRAG KOMMENTERER
Der kan være stor forskel på peanutbutter, du bør undgå dem der er tilsat transfedtsyrer (står ofte som hærdet planteolie), samt dem der er fyldt med sukker.

Peanutbutter lavet kun af jordnødder er sundest, fyldt med sunde fedtsyrer, der er gode for dit immunforsvar og til at udnytte madens vitaminer bedre.

De økologiske mærker er som regel de bedste, eller endnu bedre - lav din egen, find opskriften her.

Der er en undersøgelse der finder at man efter motion forbrænder mere umættet fedt end mættet. Forsøgspersoner der medvirkede trænede om morgenen, og fik efter hvert måltid målt deres fedtforbrænding. Forbrændingen af monoumættede fedtsyrer var betydeligt højere efter træning - det var forbrændingen af mættede fedtsyrer derimod ikke.

Så forskerne konkluderede at man med god samvittighed kan spise madvarer med "sundt fedt" (i begrænsede mængder) uden risiko for at tage på.

Skriv din mening

Kommentar

Din email bliver ikke vist på siden.
CAPTCHA
Dette spørgsmål er til for at undgå spam på vores kommentarfelter.
Kommentar

Nyhedsbrev

Modtag ugens bedste nyheder, tilbud, konkurrencer og meget mere

Meget mere I FORM...

Forkæl dig selv

Udstyr

Forkæl dig selv

Få et top lækkert træningssæt fra Kari Traa til særpris, når du bestiller 3 nr. af I FORM!

Det snupper jeg!

I FORM nr. 14/2014 er ude nu

Som abonnent kan du også læse dit I FORM på tablet, smartphone eller pc.

Om bloggen

Malins blog

Malin Perlheden er webbredaktør på iform. Bloggen skrives sammen med sitets træningsekspert, Ida Regitze Krag.

Læs mere

Om bloggeren

Malin.Perlheden@bp.bonnier.dk's picture

Navn: Malin Perlheden
Alder: 32
Køn: Female

I FORM

Mest læste
Kom i gang

Eksklusivt materialeEksklusivt materialeKom i gang

Glem alt om opslidende løbeture og avancerede maskiner – ...

Hent programmet her

5:2-kuren

5:2-kuren

I FORM har testet metoden: Spis som du plejer fem ud af ...

Læs mere

Top 10: Flest proteiner

Top 10: Flest proteiner

Er der svært at holde styr på hvorfra du kan få ...

Top 10: Proteinkilder

4 tips til en god søvn

4 tips til en god søvn

Lider du af søvnløshed og tankestrømme, der kommer ...

Det er lige noget for mig!

Test: Hvor god er du til at sige fra?

Test: Hvor god er du til at sige fra?

Det er et lillebitte ord, men alligevel utrolig svært at ...

Jeg vil teste!

Nyeste

I FORM forum

Nyeste

Træningsafhængighed

22. sep - 10:46 | Sund vægt

Køb af løbe bh til stor barm

21. sep - 23:21 |

Mest læste

Protein pandekager

13. jan - 11:00 |

100 g? 100 ml?

28. jul - 12:49 |

Lige nu lytter vi til...

Endnu mere I FORM...

Hvad betyder plusset?

Iform.dk

Hvad betyder plusset?

Som abonnent på I FORM har du adgang til alt indhold - et eksklusivt iform.dk.

Læs mere


Flad mave

Sixpack på 6 uger

Benrevolutionen

Fiks dit ømme punkt

Brød uden mel

Snup en opskrift

Smid fedtet

IFORMs Kostdagbog

Farvel mavedelle

Kost- & træningsplan